ساماندهی ۱۰۰ معتاد بی سرپناه در استان قزوین

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: پارسال در طرح دادگاه درمان مدار، ۱۰۰ معتاد بی سرپناه ساماندهی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری بهزیستی استان افزود: طرح دادگاه درمان مدار پارسال در استان قزوین  به صورت پایلوت همزمان با پنج استان دیگر برگزار شد و این طرح نیز امسال ادامه دارد.

غلامرضایی اضافه کرد: تیم‌های مستقر در دادگاه درمان مدار پس از پذیرش بیمار، پرونده‌های لازم درمانی را تشکیل می‌دهند و با دستور قاضی دردادگاه، فرد به مراکز درمانی زیر نظارت سازمان بهزیستی ارجاع می‌شود.

وی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشور و افزایش حمایت جامعه و دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های عمومی و سازمان‌های مردم نهاد برای مدیریت معتادان بی سرپناه سخت دسترس و متجاهر را از اهداف و اولویت‌های اصلی این طرح بیان کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اضافه کرد: تامین فضای عمومی امن، رضایت عمومی جامعه با حفظ کرامت انسانی معتادان بی سرپناه و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات متناسب و استاندارد به آنان برای کاهش آسیب و درمان از دیگر رویکرد‌های درمانی این طرح است.

به گفته غلامرضایی، نتایج ارزشیابی طرح در پایان دوره آزمایشی برای ارتقای برنامه در سال‌های آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ادامه فعالیت ساماندهی معتادین بی سرپناه در طرح دادگاه درمان مدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار