آغاز ماراتن علمی بیش از ۴۳ هزار مازندرانی از صبح امروز

۴۳ هزار و ۲۰۰ مازندرانی در کنکور امسال شرکت کردند که امروز رشته های ریاضی و انسانی نخستین گروه آزمون دهنده خواهند بود..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۴۳ هزار و ۲۰۰ مازندرانی در کنکور امسال شرکت کردند که از این تعداد ۲۳ هزار دانش آموز هستند.گفت: از تعداد شرکت کنندگان ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در رشته ریاضی فیزیک، ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر رشته علوم تجربی، ۸ هزار و ۲۰۰ نفر رشته علوم انسانی، هزار و ۹۵۰ نفر رشته هنر و ۴ هزار و ۸۱۴ نفر رشته زبان انگلیسی هستند

وی با بیان اینکه، ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان کنکور امسال مازندران رشته علوم تجربی هستند، ۵۹ درصد از کنکوری‌های امسال استان را زن و ۴۱ درصد را مرد اعلام کرد.

نظری گفت: آزمون سراسری امروز پنج‌شنبه هفتم و جمعه هشتم تیر برگزار می‌شود.

علی اکبر باقری خلیلی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مازندران نیز گفت: آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور امسال در ۱۶ شهر و منطقه استان مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرستان ساری با ۸ هزار و ۷۹۴ داوطلب، شهرستان بابل با ۷ هزار و ۸۱۱ داوطلب و شهرستان قائم شهر با ۵ هزار و ۴۳۱ داوطلب دارای بیشترین تعداد شرکت کننده در استان مازندران و شهرستان‌های کلاردشت با ۳۲۲ داوطلب، منطقه بندپی شرقی با ۴۷۰ داوطلب و شهرستان سوادکوه با ۷۵۶ داوطلب دارای کمترین تعداد شرکت کننده در استان مازندران هستند.

باقری گفت: با هماهنگی‌هایی که با ادارات و نهاد‌های برگزاری آزمون سراسری در استان انجام شد امیدواریم این ماراتن بزرگ علمی به نحو خوب و مطلوب برگزار شود.

توصیه‌هایی مهم متخصصان به دانش آموزان:

ورزش کنید: ورزش (حدود ۲۰ دقیقه در روز) سبب تولید «آندروفین» شده و باعث نشاط و کاهش استرس می‌شود بنابراین به طور حتم در برنامه‌ی روزانه‌ی خود، مدت زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید.

خواب و استراحت کافی داشته باشید: با توجه به این که بیشترین میزان آمادگی ذهنی، پس از ۷ ساعت خواب است؛ تلاش کنید در این مدت، زمان خواب خود را تنظیم کنید تا قبل از ساعت بیدار شدن برای کنکور، دست کم ۷ ساعت خوابیده باشید.

مطلب جدید نخوانید: خواندن مطالب جدید در این روزها، به جز افزایش استرس، نگرانی و فراموشی مطالب قبلی، هیچ مزیت دیگری ندارد؛ اگر مبحثی را از ابتدای سال نیاموخته اید، دیگر فرصت یادگیری آن مطلب نیست. تثبیت آموخته‌های قبلی به طور قطع، تأثیر بیشتری در نتیجه‌ی شما دارد.

تصور نکنید باید همه‌ی مطالب را بدانید: یکی از تصور‌های غلط داوطلبان کنکور که باعث ایجاد نگرانی زیادی هم می‌شود، این است که فکر می‌کنند اگر مطلبی را نخوانده اند یا خوب نخوانده اند، نمی‌توانند نتیجه‌ی خوبی بگیرند. با بررسی سؤال‌های سال‌های قبل، می‌توانید به این نکته دست یابید که برای قبولی در دانشگاه، نیازی نیست تمامی مطلب‌ها را بدانیم؛ فقط کافی است به اطلاعات و فرمول‌های کلی مبحث ها، مسلط باشیم. یادتان باشد: همه چیز را فقط همه کس می‌دانند.


انتهای پیام/آ


آغاز کنکور سراسری ۹۷ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار