افتتاح نمایشگاه دست‌ سازه های هنری خراسان جنوبی

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:نمایشگاه فروش دست‌سازه های هنری خراسان جنوبی عصر چهارشنبه در نگارخانه شهر بیرجند افتتاح شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عباس زاده معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت:در حال حاضر ۶ هزار هنرمند صنایع‌دستی در بیرجند فعالیت می‌کنند.

 

وی افزود:این هنرمندان با ابتکارات جدید و خلاقیت‌ها فردی حوزه صنایع‌دستی را متحول کرده‌اند و مراکز علمی و آموزشی نیز در ایده‌ها و طرح‌ها آنان را یاری می‌کنند.

 

عباس زاده گفت:جوانان هنرمند صنایع‌دستی در خراسان جنوبی ما را به ایدئال و هدف که کاربردی کردن صنایع‌دستی از جهات مختلف در زندگی مردم است نزدیک کرده‌اند.

 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود:در آذرماه سال جاری میزبان هنرمندان صنایع‌دستی کل کشور خواهیم بود که این نمایشگاه‌ها فرصتی برای ارائه‌های بهتر در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه ملی است.

 

وی اظهار کرد:کتاب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های صنایع‌دستی امروز خراسان جنوبی را نیز در دست چاپ داریم.

عباس زاده با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی بیان کرد:در سراسر خراسان جنوبی ۱۱۰ غرفه صنایع‌دستی برای بازدید و استفاده مسافران تابستانی در اماکن تاریخی،مبادی ورودی و فضاهای گردشگری استان برپا است.

انتهای پیام/غ

فعالیت 6 هزار هنرمند صنایع دستی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.