سرپرست میراث فرهنگی اردبیل؛

رونق بازار تاریخی اردبیل اولویت میراث فرهنگی استان است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: رونق بازار تاریخی اردبیل سیاست اولویت دار میراث فرهنگی استان است.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: نقش بازار تاریخی در فرهنگ و اقتصاد مرکز استان برجسته بوده و می توان گفت: بازار تاریخی نماد فرهنگ و اقتصاد این استان است.

وی افزود: مرمت بخش های مختلف این بنای تاریخی از اولویت های اداره کل است و در وضعیت فعلی نیز مرمت در قسمت های مختلف بازار در حال انجام است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اذعان به مرمت سرای وکیل اضافه کرد: انتظار می رود با مشارکت بازاریان مرمت سرای وکیل تا روز اردبیل، چهارم مرداد ماه به اتمام رسیده و با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به بهره برداری برسد.

فلاحی خواستار تدارک برنامه های فرهنگی از سوی بازار تاریخی برای روز اردبیل شد و تاکید کرد:ضروری است نقش فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری بازار در برنامه های روز اردبیل برجسته شود.

وی همچنین خواستار مشارکت بازاریان در پروژه های مرمتی شد و تصریح کرد: بدون مشارکت جدی بازاریان نمی توان در کوتاه مدت نسبت به اجرای طرح و برنامه ها اقدام کرد.

انتهای پیام/ح

بازار تاریخی اردبیل نماد فرهنگ و اقتصاد استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.