با حضور وزیر بهداشت؛

آغاز ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختوابی اقلید

بیمارستان ۳۰۰ تختوابی اقلید با حضور وزیر بهداشت کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بیمارستان ۳۰۰ تختوابی اقلید به نام مبارک حضرت سیدالشهداء (ع) که دومین بیمارستان این شهرستان محسوب می شود با حضور وزیر بهداشت و مسئولان استانی و محلی کلنگ زنی شد.

مساحت زمین این بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابه،  ۸۵هزار مترمربع است.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در آئین افتتاح، به مناسبت هفتم تیر، یاد شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد: این بیمارستان که برای ساخت آن، ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است، به زودی به مجموعه خدمات سلامت در اقلید، افزوده شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز مبلغی از سوی نیکوکاران برای ساخت این بیمارستان جمع‌آوری شده است.

وزیر بهداشت افزود: در شرایط موجود، همه باید در مسیر دستیابی به اولویت‌ها که شامل تامین غذا، سلامت و اشتغال است، در کنار یکدیگر بوده و کمک کنند.

هاشمی با تاکید بر توجه به مشکلات مردم، ادامه داد: مردم، دولت و مجلس را از خود می‌دانند و در سختی‌ها نیز همراهی می‌کنند و ما نیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید نیز در این مراسم با اشاره به جمعیت عشایری اقلید، گفت: در مجموع این شهرستان، جمعیتی حدود ۱۴۰هزار نفر دارد که با توجه به خدماتی که در عرصه سلامت اقلید راه اندازی شده، پذیرای مراجعان از مناطق و شهرستان‌های اطراف نیز است.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه، در سفر‌هایی که به اقلید داشته اند، مسائل را از نزدیک مشاهده کرده و تلاش‌های خوبی صورت گرفته که امیدواریم بهره برداری از این بیمارستان نیز در مدت کوتاهی، انجام گیرد.

افضلی با اشاره به مشارکت نیکوکاران سلامت این شهرستان در امر توسعه خدمات گفت: برای ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی حضرت سیدالشهداء (ع) اقلید نیز به عنوان بیمارستان دوم شهرستان، تاکنون مبلغ یک و نیم میلیارد تومان، با همت نیک اندیشان، جمع آوری شده است.

وزیر بهداشت در ادامه حضور خود در شهرستان اقلید، از بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)، بازدید کرد.
هاشمی در این بازدید با بیماران و همراهان آنان و همچنین کارکنان یان بیمارستان دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.
بیمارستان فعلی شهرستان اقلید، مزین به نام حضرت ولیعصر (عج) در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را با ۳۰ تخت خواب آغاز کرد و در سال ۶۸، به ۷۰ تخت‌خواب ارتقاء یافت.
همزمان با افتتاح ساختمان جدید، این بیمارستان بار دیگر در سال ۸۰ به ۹۶ تخت‌خواب و در سال ۹۶ به ۱۹۶ تختخواب ارتقا یافت.
بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اقلید به عنوان بیمارستان درجه یک شناخته شده و در حال حاضر دارای بخش‌های بستری شامل داخلی، اطفال، جراحی زنان، جراحی گوش و حلق و بینی، جراحی چشم و جراحی ارتوپدی، آی سی یو، آی سی یو نوزادان و سی سی یو، در کنار امکاناتی نظیر سونوگرافی، تست ورزش و سی تی اسکن و بخش‌های سرپایی همودیالیز، تالاسمی، اتفاقات سرپایی و بستری و همچنین زایشگاه است.
این بیمارستان دارای دو اتاق عمل است که آمار جراحی‌های آن در حال حاضر ماهانه به طور متوسط به ۱۸۰ عمل جراحی می‌رسد.
بخش‌های پاراکلینیک این بیمارستان نیز شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و فیزیوتراپی است.
درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اقلید، با حضور متخصصانی در حوزه‌های زنان، اطفال، داخلی و ارتوپدی، پذیرای مراجعان است.
در این شهرستان علاوه بر بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)، در سه مرکز ۱۰ تخت خوابی جامع سلامت شهری روستایی، ۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۳۳ خانه بهداشت و پایگاه سلامت، چهار پایگاه اورژانس فعال، مرکز پیام ۱۱۵، سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری، یک مرکز آموزش بهورزی و سه پایگاه سلامت شهری، ارائه خدمات سلامت صورت می‌گیرد.

شهرستان

اقلید در فاصله ۲۰۹ کیلومتری شیراز قرار دارد.

 

آغاز ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختوابی اقلید

آغاز ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختوابی اقلید

انتهای پیام/ن

کلنگ زنی بیمارستان در اقلید با حضور وزیر بهداشت

برچسب ها: درمان ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار