سالروز بمباران شیمیایی سردشت؛ نخستین شهر قربانی جنگ افزار‌های شیمیایی

۷ تیر هرسال، یادآور جنایتی است که رژیم بعث عراق علیه مردم کرد ایران مرتکب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، رژیم بعث عراق در طول تاریخ خود جنایات بیشماری علیه مردم کرد عراق و ایران آفرید که بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت، حلبچه و انفال از جمله این جنایات است.
بمباران شیمیایی سردشت روز هفتم تیر سال ۱۳۶۶ به وقوع پیوست.۳۱ سال قبل در چنین روزی، چهار مرکز پر ازدحام شهر مرزی سردشت به دستور صدام حسین بمباران شیمیایی شد و این شهر کوچک لقب نخستین شهر قربانیان و مصدومان جنگ افزار‌های شیمیایی را به خود گرفت.
نیروی هوایی رژیم بعث عراق در روز هفتم تیر ۶۶، چهار نقطه از شهر سردشت را بمباران شیمیایی کرد که در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی بار‌ها از بمب‌های شیمیایی علیه مردم عادی و غیرنظامیان ایرانی استفاده کرد که در این حملات بیش از ۵۰ هزار نفر شهید و زخمی شدند.

برنامه های یادواره سالروز بمباران شیمیایی سردشت

فرماندار سردشت در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:ساعت ۱۷ امروز یادواره شهدا و گرامیداشت مصدومین و جانبازان بمباران شیمیایی با حضور مقامات کشوری، لشکری و استانی در مسجد جامع این شهرستان برگزار می‌شود.

نژاد جهانی افزود:حضور در گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه‌های فرصت‌های سرمایه گذاری، عصر شعر و اجرای تئاتر از دیگر برنامه‌های سی و یکمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت است.

انتهای پیام/خ

 

 

برچسب ها: فرمانداری ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.