استاندار سمنان :

استان سمنان با بحران کم آبی روبرو است

چاووشی گفت : مبلغان دینی و روحانیان استان به دلیل تریبون و مخاطبانی که در اختیاردارند، صرفه‌جویی در مصرف آب را گوشزد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب الدین چاووشی استاندار سمنان در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت : امروز یکی از دغدغه‌های استان آب شرب و کشاورزی است و اشتغال روستایی‌ها و تثبیت آن‌ در زمره اولویت‌های دولت در استان سمنان محسوب می‌شود، همچنین ما معتقد هستیم امروز روستاهای ما باید بتوانند خودشان را اداره کنند.

وی در ادامه افزود : همه مسئولیت در مقابله با بحران خشکسالی و کمبود آب، بر دوش یک یا دو نهاد مانند جهاد کشاورزی نیست بلکه نهادهای فرهنگی نیز نقش بسزایی در توجیه روستائیان و مردم دارند.

چاووشی تصریح کرد : ما قبول داریم که استان سمنان با کمبود آب روبرو است و شرایط دشوار به نظر می‌رسد اما در دنیای امروز کشاورزی بدون خاک امکان‌پذیر شده باید از خودمان بپرسیم که چرا نمی‌توان با استفاده از فناوری، میزان مصرف آب را به حداقل رساند تا با مشکلات ناشی از خشکسالی روبرو نشویم؟ لذا انتظار داریم تا روحانیان در کنار ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی و صرفه جویی، به مردم روستانشین تغییر الگو های کشت سنتی را نیز گوشزد کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز هر روستایی باید در سراسر استان سمنان بتواند زراعتش را از غرقابی به قطره‌ای تبدیل کند،  و موردحمایت دولت قرار می‌گیرد عنوان داشت : حفظ منابع آبی، حفظ معاش کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت از روستاها برای دولت اولویت دارد لذا این امر می‌بایست با اهتمام مبلغان دینی در راستای توجیه و اطلاع‌رسانی عمومی میسر شود.

انتهای پیام / گ

دیدار استاندار سمنان با کارکنان و مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار