نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان گفت: لازم است دولت آب را به درستی تقسیم کند و به فکر ایجاد منابع آبی جدید برای استان اصفهان باشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیان این‌که حفظ 14 هزار نفر نیرو در ذوب‌آهن اقدامی بزرگ به شمار می‌رود، اظهار کرد: مسؤولان در هر سمت و جایگاهی که هستند باید فرصت خدمت را غنیمت بشمارند و به برطرف کردن مشکلات بپردازند.

وی با بیان این‌که برخی از اشتباه ها، مایه درس‌آموزی و عبرت انسان می‌شود، افزود: انسان مؤمن باید زیرک و عاقل باشد و با کسب تجربه از تکرار اشتباه ها جلوگیری کند؛ در روایت آمده است که مؤمن خرجش اندک است و کمک می‌کند و از یک سوراخ دوبار گزیده نشود.

امام جمعه اصفهان گفت: بسیاری از صنایع کوچک وابسته به مجموعه‌هایی همچون ذوب‌آهن هستند و بسیاری در این مجموعه در حال تلاش و فعالیت هستند بنابراین حفظ و تدوام عملکرد این شرکت یکی از ضروریات است.

وی با اشاره به مشکل آب در استان اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر بنده نباید در ابتدا، صنایع آب‌بر در اصفهان شکل می‌گرفت اما در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد که زاینده‌رود به این روز دچار شود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ضرورت استفاده از پساب در صنایع اذعان داشت: مسؤولان کشور باید به فکر تأمین آب در استان اصفهان باشند، جمعیت استان افزایش یافته و نیازمندی به آب بیش از پیش احساس می‌شود، همچنین طرح‌های آب‌رسانی به صورت کامل انجام نشده و لازم است تا دولت آب را به درستی تقسیم کند و به فکر ایجاد منابع آبی جدید برای استان اصفهان باشد.

مدیرعامل جدید شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت این کارخانه تصریح کرد: انتظاراتی از مجموعه ذوب‌آهن به عنوان یکی از پیشتازان صنعت فولاد کشور وجود دارد که از جمله آن می‌توان به توان ایجاد اشتغال، موقعیت در حوزه اجتماعی، توان تولید 3 میلیون و 600 هزار تن چُدن و توان تولید 3 میلیون تن فولاد اشاره کرد.

منصور یزدی‌زاده با اشاره به برخی از دلایلی دست نیافتن ذوب‌آهن به تولید بر اساس ظرفیت کامل یادآور شد: اگر هدفمندی یارانه به صورت کامل انجام می‌شد و دولت کمک می‌کرد، ذوب‌آهن نیز از این موضوع بهره می‌برد، همچنین واحدهای ذوب‌آهن شامل نیشابور، صفا، زاگرس و میبد از این شرکت جدا شده و سودآوری لازم را در اختیار نداریم.

وی درباره مصرف آب در ذوب‌آهن بیان داشت: ذوب‌آهن در حال حاضر 0.5 متر مکعب بر ثانیه آب مصرف می‌کند و برنامه‌ریزی شده تا از پساب و آب به نحو مطلوب استفاده شود و روند استفاده از پساب ادامه یابد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار