نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز رقابت داوطلبان کنکور و آزمون سراسری، ۱۵ هزار داوطلب استان بوشهر در ۵ رشته با هم رقابت می‌کنند.

آغاز رقابت داوطلبان کنکور و آزمون سراسریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پرویز حاجیانی در حاشیه برگزاری کنکور سراسری در استان بوشهر از آغاز رقابت برای آزمون ورودی دانشگاه‌های سراسری خبرداد و اظهار داشت: رقابت برای آزمون ورودی دانشگاه‌های سراسری در سال ۹۷ از صبح امروز به صورت همزمان در سراسر کشور از جمله استان بوشهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۳۴۱ متقاضی در ۱۱ شهر استان بوشهر به رقابت می‌پردازند گفت: ۵ هزار و ۳۶۳ داوطلب از بوشهر در دانشگاه خلیج فارس در این آزمون سراسری شرکت کرده‌اند که یک‌هزارو ۹۷۸ مرد و ۳ هزار و ۳۸۵ زن هستند.

نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر با بیان اینکه ۶۴ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری در استان بوشهر خانم‌ها هستند خاطر نشان کرد: در آزمون سراسری استان بوشهر ۳۶ درصد آنان آقایان و ۶۴ درصد بانوان تشکیل می‌دهد که در ۱۱ حوزه امتحانی شرکت می‌کنند.

حاجیانی با بیان اینکه کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی برگزار می‌شود گفت: همزمان با آغاز رقابت داوطلبان کنکور و آزمون سراسری، ۴ هزار و ۱۰۸ داوطلب در گروه‌های آزمایشی ریاضی‌فیزیک و انسانی در استان بوشهر شامل ۲۲۰۷ داوطلب در علوم انسانی و ۱۹۰۱ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک صبح امروز با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه کنکور سراسری تا فردا در حوزه‌های امتحانی ۱۱ گانه استان بوشهر ادامه دارد خاطر نشان کرد:بعد از ظهر امروز ۱۰۰۸ نفر در رشته هنر با هم رقابت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر با اشاره به رقابت هشت‌هزار و ۳۰۰ داوطلب گروه علوم تجربی در استان بوشهر بیان کرد: فردا علاوه بر رقابت هشت‌هزار و ۳۰۰ داوطلب گروه علوم تجربی، یک هزار و ۹۲۴ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/م

۱۵ هزار داوطلب آزمون سراسری در استان بوشهر با هم رقابت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.