صفار هرندی :

شهید حججی درست در نقطه‌ای شهید شد که قرار بود معادلات آمریکا رقم بخورد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : آمریکایی ها درصدد ایجاد کریدوری میان سوریه و عراق برای قطع ارتباط و فیلتر ایران بودند و شهید حججی درست در نقطه‌ای شهید شد که قرار بود معادلات آمریکا رقم بخورد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین صفار هرندی شامگاه پنجشنبه در ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای هفتم تیر با عنوان «یک ملت بهشتی» اظهار کرد: خط امام (ره) دارای مشخصات روشنی است و کسانی که ادعای حرکت در خط امام(ره) را دارد باید به سیره اجتماعی-سیاسی ایشان پایبند باشند.

وی با بیان این که دوران حیات آیت‌الله بهشتی پس از انقلاب اسلامی بسیار کوتاه بود، افزود: پیش از انقلاب اسلامی در مقاطعی شهید بهشتی فعالیت‌های حساب‌شده‌ای در تقویت فرهنگ و دین داشت تا جایی که حتی کتب دینی زمان پهلوی را برای آموزش و پرورش تدوین می‌کرد و همین امر باعث تهمت‌های زیادی به ایشان مبنی بر همکاری با رژیم پهلوی می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید بهشتی از هر فرصتی برای ابلاغ رسالت الهی استفاده می‌کرد؛ نگاه کسی می‌گوید بهشت و جهنم رفتن مردم به ما ربطی ندارد، با نگاه شهید بهشتی، شهید مطهری و امام راحل(ره) فاصله زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از نگاه ناب و خالص شهید بهشتی فاصله گرفته‌اند هنوز هم حاضر نیستند از نسبت‌هایی که به انقلابیون داده‌اند دست بکشند و مکرراً درصدد تحریف شخصیت‌هایی نظیر امام(ره) و شهید بهشتی هستند.

صفار هرندی اذعان داشت: افرادی در معرفی شخصیت شهید بهشتی گاهاً به بی‌راهه می‌روند و سیمایی از این مرد بزرگ ترسیم می‌کنند که فاصله زیادی با شخصیت حقیقی او دارد؛ برخی معتقدند اقتضائات دوران حیات شهید بهشتی با زمانه امروز تغییر پیدا کرده و ما باید متناسب با شرایط امروز حرف بزنیم.

وی با اشاره به ویژگی انقلاب فاسد و انقلاب به عقب برخی از افراد تصریح کرد: کسانی امروز به اسم نوآوری، «انقلاب به گذشته» پیش از انقلاب اسلامی دارند؛ آنان معتقدند انقلاب اسلامی پدیده مبارکی بود اما زمانه تغییراتی کرده که دیگر نمی‌توان صحبت‌های آن دوران را ارائه داد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این افراد در مورد آزادی، استقلال، جمهوریت و اسلامیت نیز به جمع‌بندی‌هایی رسیده‌اند که با محتوا و مفهوم اصلی انقلاب اسلامی متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: تجدید نظرطلبی برخی جریان سیاسی به ویژه در میان مارکسیست‌ها از زمانی آغاز و باعث شد تا آنان همه آموزه‌های دینی خود را کنار بگذارند؛ برخی از چهره‌هایی که در اوایل انقلاب در روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت داشتند، در دوران اصلاحات تبدیل به ارائه‌دهندگان مبانی تجدید نظر در اصول انقلاب اسلامی شدند.

صفار هرندی بیان داشت: عده‌ای در فتنه سال 88 برای خود مشروع دانستند تا با واسطه یا بدون واسطه به اجنبی متوسل شوند و از حمایت او علیه حکومت برآمده از انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که براساس آیات قرآن کریم انسان‌های بیماردل به دنبال عَلَم کردن متشابهات هستند، تأکید کرد: امروز با تأویل‌کنندگان و تحریف‌کنندگان مسائل انقلاب اسلامی روبرو هستیم که درصدد مانوردهی بر روی متشابهات این انقلاب هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تظاهرات روز 17 شهریور عنوان داشت: همه حرفی که در آن زمان از شهید بهشتی و جلوداران انقلاب اسلامی شنیده می‌شد این بود که ملت ایران می‌خواهد از زیر بار سلطه حکومت‌های مستبد جهان خارج شود.

وی یادآور شد: مدتی است کسانی در مقابل تشرهای آمریکا کم می‌آورند و گاهی این امر را به کل نظام نسبت می‌دهند؛ کجا می‌شود حتی برای یک‌هزارم حقیقت اثبات کرد که امام(ره) و شهید بهشتی به دنبال وابستگی به آمریکا بوده‌اند؟ عده‌ای امروز می‌خواهند از به وجود آوردن چنین موضوعاتی برای رسیدن به اهداف خود و برقراری رابطه با آمریکا مدد بگیرند.

صفار هرندی با اشاره به دلایل عدم پخش کامل سخنرانی‌های شهید بهشتی از رسانه ملی گفت: عمده دلیل این امر عدم جسارت و بی‌سلیقگی است که عامل دفن کردن ذخایر ارزشمند آرشیوی و سخنرانی‌های شهید بهشتی شده است؛ گاهی خودمان باعث محدودیت‌هایی برای خودمان می‌شویم.

وی تصریح کرد: جمله شهید بهشتی مبنی بر«آمریکا از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» در دورانی مطرح شد که ابرقدرتی مطلق و سرکشی آمریکا برای همه مشهود بود اما در حال حاضر میزان بدهی‌های امروز آمریکا به 20 هزار میلیارد دلار رسیده و در هر ثانیه رو به افزایش است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: ترامپ برای برخی عناصر ترسو و زبون داخلی تبدیل به یک غول شده است، عده‌ای معتقدند برای ایجاد اشتغال باید به سمت آمریکا دست دراز کرد، در حالی که آمریکایی‌ها در لبنان درصدد محو حزب‌الله بودند تا حکومت محلی آن‌جا را بدون حزب‌الله تشکیل دهند و این امر محقق نشد.

وی اضافه کرد: آمریکایی که درصدد ایجاد کریدوری میان سوریه و عراق برای قطع ارتباط و فیلتر ایران بود به سختی شکست خورد؛ شهید حججی درست در نقطه‌ای شهید شد که قرار بود معادلات آمریکا رقم بخورد و امثال این شهید بزرگوار این هدف را نقش بر آب کردند.

صفار هرندی عنوان داشت: مردم یمن بلایی سر دشمنان آورده‌اند که آمریکا به صورت پنهانی در حال انتقال نیروها و ادوات نظامی به یمن است؛ سال‌هاست که شاهد عدم تحقق اراده‌های آمریکا هستیم که این امر محصول اراده مردان خداست.

وی بیان کرد: اصفهان جلودار بودن خود را همچنان حفظ خواهد کرد و به عنوان الگوی قابل تأسی برای دیگران ظاهر خواهد شد؛ نباید بگذاریم ارزش کار شهدا ضایع شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: خدا را شاکریم که یار اصلی شهید بهشتی امروز رهبر و جلودار کشور است و رهبر معظم انقلاب امروز امام حیّ ماست؛ اگر شهید بهشتی در قید حیات بود همین حرف‌هایی را می‌زد که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند.

انتهای پیام /س

سخنرانی صفار هرندی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار