اذعان مرکل به وجود اختلافات میان اروپایی‌ها بر سر بحران مهاجرت

صدراعظم آلمان به وجود اختلافات میان اعضای اتحادیه اروپا در خصوص موضوع مهاجرت اذعان کرد و گفت هنوز مسیری طولانی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های مختلف وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونیوز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به وجود اختلافات عمیق در داخل اتحادیه اروپا در خصوص موضوع مهاجرت و آوارگان اذعان کرد.

او تاکید کرد: ما هنوز راه زیادی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های مختلف پیش روی خود داریم.

شایان ذکر است، رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود درباره بحران مهاجرت بالاخره به توافق رسیدند. سران کشور‌های اروپایی پس از ۹ ساعت گفتگو که از روز پنج‌شنبه ۲۸ ژوئن (هفتم تیر ماه) آغاز شد در بیانیه‌ای مواضع مشترک خود در زمینه مهاجرت و بحران پناهجویان را اعلام کردند. 

پایگاه اینترنتی شبکه یورونیوز نوشت:  مقام‌های اروپایی در این بیانیه که بامداد جمعه ۲۹ ژوئن (هشتم تیر ماه) منتشر شد، بر سر روند رسیدگی به پرونده‌های پناهجویی به توافق تازه‌ای دست یافتند. کشور‌های عضو اتحادیه موافقت کردند که تمامی مراحل جابجایی و اسکان موقت مهاجران در «مکان‌های کنترل شده» و به صورت «داوطلبانه» از سوی کشور‌های عضو انجام شود؛ این بدان معنی است که خود پناهجو حق انتخاب کشور میزبان را ندارد و اعضا اتحادیه اروپا به صورت داوطلبانه هر پناهجویی را می‌پذیرند.

۲۸ کشور عضو این اتحادیه همچنین توافق کردند تا ضمن تشدید کنترل مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا به منظور پیش‌گیری از ورود مهاجران، کمک مالی به اسپانیا و کشور‌های مهاجر فرست از جمله ترکیه، مراکش و کشور‌های شمال آفریقا را افزایش دهند. آن‌ها همچنین همپیمان شدند تا از بروز «وضع کنترل نشده» بحران پناهجویان همانند آن چه در ورود موج عظیم پناهجویان در سال ۲۰۱۵ روی داد، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اذعان مرکل به وجود اختلافات در اتحاديه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار