رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مرزهای پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین، ظرفیت بسیار بالایی در منافع ملی کشور دارند.

ظرفیت بالای مرزهای خسروی و پرویز خان برای توسعه اقتصادی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  حشمت الله فلاحت پیشه روز جمعه در بازدید از مرزهای خسروی و پرویزخان در قصرشیرین گفت: برنامه امسال کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پرداختن به امور مرزهاست و با توجه به تحریم هایی که ناجوانمردانه علیه کشور شکل گرفته ، تقویت مرزها با هدف دستیابی به بخش عمده ای از سیاست های اقتصادی کشور در دستور کار است.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ شکل گیری کمیسیون امنیت ملی ، هر هفته جلسات مربوط به امور مرزی را پیگیری می کنیم تا با حل مشکلات فراروی ، شاهد توسعه مراودات در مناطق مرزی کشور باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، یکی از مشکلات مرز رسمی پرویزخان را زیرساخت های نامناسب آن عنوان کرد و گفت: باید روند کار در این مرز به گونه ای باشد که تخلیه و بارگیری کالا با روند مناسبتری انجام شود و برای تحقق این مهم اعتباراتی هم به این امر تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه کسانی که مرزهای غربی کشور را بر روی عراق بستند ، به منافع ملی و امنیت ملی ظلم کردند، بیان کرد: باید تلاش کنیم فرصت های اقتصادی کشور را احیا کنیم و در این خصوص با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ، رایزنی ها را ادامه می دهیم.

وی با اشاره به اینکه امکانات و زیرساخت های بی نظیری در مرز خسروی قصرشیرین در مقایسه با دیگر مرزهای کشورمان برای تردد زوار عتبات عالیات وجود دارد، اضافه کرد که با وجود آمادگی مردم ، ایجاد زیرساخت های لازم و اختصاص سهمی برای تردد زوار، این مرز بر روز زائران اربعین حسینی بازگشایی نشد و امیدواریم این مهم امسال محقق شود.


وی با بیان اینکه امتیازی که به مناطق مختلف مرزی کشور داده شده تلاش می کنیم برای قصرشیرین هم اختصاص یابد ، گفت: مرزهای قصرشیرین ظرفیت بزرگی برای توسعه مراودات اقتصادی کشور هستند و در این شهرستان به میزان 2 برابر مجموع مبادلات با کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانیم واردات داشته باشیم و از این رو تقویت آن مدنظر است.

انتهای پیام/ز

بازدید از مرزهای خسروی و پرویز خان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.