سازمان دیدبان حقوق‌بشر: دولت آمریکا به مساله حقوق‌بشر پشت کرده است

سازمان دیدبان حقوق‌بشر با انتشار گزارشی از اقدامات دولت دونالد ترامپ در زمینه زیر پا گذاشتن مسائل حقوق‌بشری انتقاد کرد.

سازمان دیدبان حقوق‌بشر: دولت آمریکا به مساله حقوق‌بشر پشت کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان دیدبان حقوق بشر، سازمان دیدبان حقوق بشر با انتقاد از سیاست‌های اخیر دولت ترامپ در حوزه حقوق بشر تاکید کرد دولت آمریکا در حوزه سیاست داخلی و خارجی به مساله حقوق بشر پشت کرده است.

اخیرا مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و نیکی هیلی، سفیر این کشور در سازمان ملل از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، نهاد حقوق بشری سازمان ملل خبر دادند. آمریکا تصمیمش برای خروج از این نهاد را تصور خود در غرض ورزی علیه اسرائیل و عدم اعتبار نهادینه در این شورا اعلام کرد.

تصمیم دولت ترامپ در حالی گرفته شد که کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اقدام دولت آمریکا در جداسازی اجباری کودکان از والدین مهاجر و پناهجوی خود در مرزهای این کشور را مردود دانسته بود.

آمریکا همچنین به دنبال افزایش مراکز بازداشت مهاجران است و خواستار بودجه ای بیشتر برای تامین امنیت مرزی و توان تاسیساتی برای بازداشت مهاجران شده است. در گزارش مشترک اخیر، دیدبان حقوق بشر به پیامدهای عدم رسیدگی پزشکی که به صورت نهادیه شده در مراکز بازداشت مهاجران وجود دارد، اشاره شده است. پیشنهاد دولت برای جذب بودجه در این خصوص باعث می شود افرادی بیشتر در مراکز بازداشت مهاجران با خطر روبرو باشند که خردسالان و خانواده ها را نیز در بر می گیرد.

دولت ترامپ همچنین به دنبال محدود کردن حق رأی و حق اعتراض آشتی جویانه است و از جمله اعلام شده است بازیکنان فوتبال که در طول خوانده شدن سرود ملی زانو نزنند، حق ادامه حضور در آمریکا را نخواهند داشت. دولت ترامپ به جای رسیدگی به موارد نقض حقوق بشری مرتبط با امنیت ملی، با امضای سندی دستور به ادامه فعالیت زندان گوانتانامو داده است.

انتهای پیام/

انتقاد سازمان دیدبان حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار