باقری:طبیعی بود که اولویت کادر فنی انتخاب نفرات در اوزان سنگین وزن باشد

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان گفت:چون در اوزان پایین شانس چندان زیادی برای بدست آوردن مدال نداریم طبیعی بود که اولویت کادر فنی انتخاب نفرات در اوزان سنگین وزن باشد.

کوروش باقری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فهرست تیم ملی وزنه برداری برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا و انتخاب نام کیانوش رستمی با وجود اوت کردن در روز رکوردگیری بیان کرد: مربیان تیم ملی صرفأ تنها به دلیل یک رکوردگیری ورزشکاران را برای مسابقات پیش رو انتخاب نمی کنند،چرا که آنان قطعأ تمام جمیع جهات را در نظر می گیرند و پس از آن درباره لیست تصمیم گیری می کنند.حتی ممکن است یک وزنه بردار نتواند در رکوردگیری مطابق  انتظار آنان عمل کند اما با این وجود نمی توان این مسئله را حق خوری محسوب کرد.این تصمیمی است که کادر فنی می گیرد و قطعأ خود مربیان تیم ملی بهتر از هر شخص دیگری با توجه به شرایط موجود می توانند اوضاع را بسنجند.

طبیعی بود که اولویت کادر فنی انتخاب نفرات در اوزان سنگین وزن باشد

او درباره مجید عسگری که قرار شده رزرو تیم ملی در بازی های آسیایی جاکارتا باشد،گفت:معتقدم او توانست در هفته نخست لیگ برتر وزنه برداری وزنه های خوبی را مهار کند اما چون در اوزان پایین شانس چندان زیادی برای بدست آوردن مدال نداریم طبیعی بود که اولویت کادر فنی انتخاب نفرات در اوزان سنگین وزن باشد.

کارشناس وزنه برداری درباره از دست رفتن یک مدال طلای ما در بازی های آسیایی با توجه به حضور رستمی در دسته 94 کیلوگرم تصریح کرد: این تصمیمی است که از طرف کادرفنی اتحاذ شده است.شاید از نگاه من اگر کیانوش رستمی همچنان در دسته 85 کیلوگرم باقی می ماند به راحتی می توانست صاحب مدال طلا شود، اما فکر می کنم آنهایی که نزدیک به تیم هستند بهتر می توانند در این رابطه اظهار نظر کنند.

مسئولان فدراسیون هیچ مخالفتی با تنهایی تمرین کردن رستمی ندارند

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری درباره تمرینات اختصاصی رستمی،گفت:او با همین روش توانست به همراه سهراب مرادی در المپیک ریو 2016 برای ما مدال با ارزش طلا را کسب کنند و ضمنا نباید فراموش کرد که مسئولان فدراسیون هم هیچ مخالفتی با تنهایی تمرین کردن رستمی ندارند.از نظر من هیچ مشکلی در این باره نیست و امیدوارم در جاکارتا بتواند یک مدال خوشرنگ را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

امیدوارم سهراب مرادی در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی خوش بدرخشد

باقری در مورد وضعیت سهراب مرادی هم تصریح کرد: او طبق معمول این چند سال اخیر عملکردش در رقابت هایی که به روی تخته رفته بی نقص بوده است و آرزوی قلبی من اینست که انشاالله بتواند به همین شکل جلو برود. او هم برای بازی های آسیایی و هم برای رقابت های جهانی بسیار آماده است و امیدوارم در این دو رویداد پیش رو بهترین نتایج ممکن را برای ایران کسب کند.

تکرار وزنه های لیگ می تواند منجر به طلای سلیمی در جاکارتا شود

قهرمان سال 2001 جهان در رابطه با آخرین شرایط بهداد سلیمی گفت:معتقدم تکرار وزنه های 205 و 245 کیلوگرم از سوی سلیمی در بازی های آسیایی بی شک منجر به کسب مدال طلا برای او خواهد شد.

دارنده طلای قهرمانی آسیا با اشاره به انتخاب نام سعید علی حسینی بدون حضور در رکوردگیری تیم ملی پاسخ داد: با توجه به اینکه علی حسینی به دلیل مصدومیت در روز رکوردگیری شرکت نداشت اما با این وجود مطمئنا کادر فنی توجیهات لازم را در رابطه با انتخاب نام برای این مسابقات دارند.اعتقادم بر اینست که کادر فنی نه تنها بر تیم اشرافیت دارند بلکه حتی دوست دارند تیمی که در اختیارشان است را به موفقیت برسانند.

باقری درباره انتقاد برخواه از وضعیت نه چندان مناسب علی حسینی در جریان برگزاری اردوهای تیم ملی بیان کرد: به هر حال بهتر است این سئوال را از خود سرمربی تیم ملی جویا شوید که چرا چنین اظهارنظری را در رابطه با وضعیت نامناسب علی حسینی مطرح کرده است.

در دوران مدیریت مرادی جایگاه سرمربی تیم ملی بی ارزش شده است

سرمربی اسبق تیم ملی با انتقاد از تصمیماتی که در شورای عالی فنی وزنه برداری گرفته می شود، افزود:حقیقت امر اینست که من چندان اعتقادی به دخالت اعضای شورای عالی فنی وزنه برداری در تصمیمات سرمربی تیم ملی ندارم و آنها به جای دخالت در تصمیمات کلان سرمربی تیم ملی وزنه برداری می توانند در رابطه با مسائل کلان این رشته دخالت کنند و تمام اختیارات را به کادر فنی بدهند.چرا که کادر فنی است که شب روز با تیم تمرین می کند و بهتر است به تصمیمی که از سوی آنان گرفته می شود احترام گذاشته شود.به نظرم چنانچه سایر افراد بخواهند در کار سرمربی دخالت کنند تنها دودش به چشمان کادر فنی می رود.در این سه سال اخیری که از مدیریت مرادی می گذرد کارها و برنامه هایش به شکلی بوده که فقط و فقط جایگاه سرمربیان تیم ملی را تضعیف کرده و همین امر باعث شده که در سه سال چهار مربی عوض کنیم.با توجه به اینکه مربیانی نظیر توکلی،انوشیروانی و بیرانوند داوم چندانی در تیم ملی نداشتند ولی امیدوارم این اتفاق هم برای برخواه تکرار نشود و او با قدرت بتواند برنامه هایی که مدنظرش است را ادامه دهد. روشی که فدراسیون به اجرا می گذارد و مخصوصأ اختیاراتی که به شورای فنی داده می شود نمی تواند چندان کار آمد باشد.

اگر روز، روز براری و هاشمی باشد، می توانیم در دسته 105 کیلوگرم طلا بگیریم

نفر دوم بازی های آسیایی بانکوک درباره حضور مکوندی،علی هاشمی و براری در ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا تصریح کرد:مکوندی اولین حضورش را در بازی های آسیایی تجربه می کند و با توجه به اینکه از استعداد خوبی برخوردار است امیدوارم در کنار ثبت رکوردهای خوب نتیجه خوبی را هم برای کشورمان بدست آورد.در دسته 105 کیلوگرم هم علی هاشمی و محمدرضا براری وزنه هایی خوبی را در هفته نخست لیگ وزنه برداری به ثبت رساندند و معتقدم اگر روز، روز این نفرات باشد امکان اینکه در این وزن صاحب مدال طلا شویم خیلی زیاد است. به غیر از مکوندی سایر نفراتی که در ترکیب تیم ملی حضور دارند از تجربه بالایی برخوردارند و با این اوصاف می توان انتظار داشت که در جاکارتا رکوردهای خوبی را بزنند.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی وزنه‌برداری جمعه به ساری می‌رود/ آغاز مرحله پنجم اردوها از نهم تیر

ترکیب تیم ملی وزنه برداری برای بازی‌های آسیایی جاکارتا مشخص شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار