افزایش دو برابری سطح زیر کشت کلزای استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سالجاری سطح زیر کشت کلزای استان کرمانشاه حدود 8 هزار هکتار بوده که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت کلزای استان نسبت به سال زراعی 94-95 افزایش 8 برابری داشته  و در سال زراعی 94-95 سطح زیر کشت کلزای استان هزار هکتار بود.

وی گفت: خوشبختانه با عنایت به تلاش کشاورزان و نظارت کارشناسان بخش کشاورزی عملکرد کلزای استان به طور متوسط به 2450 کیلوگرم در هکتار رسیده و عملکرد استان بالاتر از عملکرد کشوری است.

صفوی افزود : در سالجاری پیش بینی می شود با عملکرد خوبی که در کیل گیری از مزارع کلزا داشتیم 18 هزار تن کلزا در استان خریداری شود.

وی افزود : کلزای تولید شده در استان به صورت تضمینی خریداری می شود و 15 مرکز کلزای کشاورزان را تحویل خواهند گرفت.

صفوی گفت : سایر اقدامات شامل اجرای یک سایت انتخاب مشارکتی 15 رقم کلزا در شهرستان هرسین، اجرا و پیگیری پایلوت کلزا ارقام فرانسوی در سطح 300 هکتار، اجرا و پیگیری پایلوت ارقام آلمانی در سطح 150 هکتار، اجرا و پیگیری تغذیه کلزا در دو شهرستان، اجرا و پیگیری پایلوت مصرف علفکش بوتیزان در شهرستان سرپل ذهاب و اجرا و پیگیری پایلوت گرده افشانی در سطح استان است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سطح زیر کشت کلزای استان نسبت به سال زراعی 94-95 افزایش 8 برابری داشته است

 

 

برچسب ها: اخباراقتصادی ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار