جام جهانی ۲۰۱۸؛

خلاصه و نتیجه دیدار فرانسه - آرژانتین

تیم ملی فوتبال فرانسه با برتری ۴ بر ۳ مقابل آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نخستین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه) تیم‌های آرژانتین و فرانسه در ورزشگاه کازان آره نا به مصاف هم رفتند.

خلاصه و نتیجه دیدار فرانسه و آرژانتین

تیم داوری ایران قضاوت این بازی حساس و پربرخورد که در نهایت با برتری ۴ بر ۳ شاگردان دیدیه دشان به اتمام رسید، برعهده داشتند.

ترکیب فرانسه:

  • هوگو لوریس، بنیامین پاوارد، ساموئل اومتیتی، رافائل واران، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته، بلیز متوئیدی (تولیسو) کیلیان امباپه (توواین) اولیویه ژیرو و آنتوین گریزمان (فکیر)

ترکیب آرژانتین:

  • فرانکو آرمانی، نیکولاس تاگلیافیکو، نیکولاس اوتامندی، مارکوس روخو (فازیو) گابریل مرکادو، انزو پرز (آگوئرو) خاویر ماسکرانو، اور بانگا، آنخل دی ماریا، کریستین پاوون (مزا) و لیونل مسی

این دیدار با حملات متوالی خروس‌ها روی دروازه فرانکو آرمانی شروع شد و پس از برخورد ضربه ایستگاهی آنتوین گریزمان به تیرک دروازه آرژانتین، سرانجام این بازیکن دقیقه ۱۱ توانست از روی نقطه پنالتی‌ای که با خطای مارکوس روخو روی کیلیان امباپه حاصل شد، فرانسه را یک بر صفر پیش اندازد. برتری آبی پوشان تا دقیقه ۳۰ این نیمه تداوم یافت، اما از این لحظه شاگردان خورخه سمپائولی کنترل بازی را دست گرفتند و دقیقه ۴۱ با ضربه فوق العاده آنخل دی ماریا گل تساوی را به ثمر رساندند.

آرژانتین در نیمه دوم هم خیلی سریع به گل رسید. دقیقه ۴۸ ضربه لیونل مسی در برخورد به گابریل مرکادو، دومین گل را برای آلبی سلسته به ارمغان آورد، اما خوشحالی‌ها هواداران و بازیکنان این تیم چندان دوام نیاورد چراکه ۹ دقیقه بعد بنیامین پاوارد با ضربه‌ای تماشایی از پشت محوطه جریمه آرژانتین بار دیگر نتیجه را به تساوی رساند.

دقیقه ۶۴ کیلیان امباپه با ضربه‌ای دقیق، توپ را به گوشه دروازه آرمانی فرستاد تا بار دیگر فرانسوی‌ها با یک گل از حریف پیش افتند، اما چهار دقیقه بعد روی ضد حمله سرعتی خروس‌ها با چهار ضرب توپ به امباپه رسید تا او در موقعیت تک به تک با دروازه بان آرژانتین اختلاف را به ۲ گل برساند.

در ادامه تلاش‌های لیونل مسی و شاگردانش به جز تک گلی که سرخیو آگوئرو دقیقه ۹۳ روی ارسال زیبای کاپیتان آرژانتین با ضربه سر به ثمر رساند، حاصلی نداشت تا نایب قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از رقابت‌ها خداحافظی کند و شاید در آخرین جام جهانی دوران بازیگری فوق ستاره دنیای فوتبال هم به جایی نرسد.

کیلیان امباپه به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.

بلیز متوئیدی هم با دریافت کارت زرد در این دیدار فرصت حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

کاپیتان آرژانتین از بازی‌های ملی خداحافظی کرد

امباپه بهترین بازیکن دیدار فرانسه و آرژانتین شد

انتهای پیام/

آخرین اخبار جام جهانی 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار