عربستان سعودی مواد شیمیایی را در اختیار تروریست‌ها در غوطه شرقی قرار داده است

سیمور هرش، یک روزنامه نگار مشهور آمریکایی فاش کرد، گاز سارینی که گروه تروریستی جبهه النصره در حادثه شیمیایی غوطه شرقی دمشق از آن استفاده کرده بود از طریق عربستان سعودی و ترکیه تأمین شده.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،‌ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد گاز سارینی که گروه تروریستی جبهه النصره در حادثه شیمیایی غوطه شرقی دمشق از آن استفاده کرده بود از طریق عربستان سعودی و ترکیه تأمین شده است.

هرش در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: «ما با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی تأیید می‌کنیم عربستان سعودی و ترکیه در سال ۲۰۱۳ مواد اصلی تشکیل دهنده گاز سمی سارین را در اختیار گروه جبهه النصره در سوریه قرار داده اند. گاز سارین استفاده شده در منطقه غوطه شرقی در سال ۲۰۱۳ هیچ گونه شباهتی به گاز سارینی که در آن زمان در اختیار ارتش سوریه بوده نداشته است. سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیز تأیید کرده است آثار گاز سارین استفاده شده در حادثه موسوم به کشتار سال ۲۰۱۳ میلادی در غوطه شرقی با نوع گاز سارینی که در زمان وقوع این حادثه در اختیار دولت سوریه قرار داشته همخوانی نداشته است.»

انتهای پیام/

عربستان و ترکیه تامین کننده گاز شیمیایی برای گروه تروریستی جبهه النصره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقآی مهدی
۱۵:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
انشالله نابودی السعود جنایتکار
آخرین اخبار