مصدومیت بیش از ۲ هزار نفر در تصادفات رانندگی/کاهش مرگ و میر مادران پر خطر در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۳ ماهه نخست امسال دو هزار و ۶۵۸ نفر در تصادفات رانندگی فارس مصدوم شدند.

مصدومیت بیش از ۲ هزار نفر در تصادفات رانندگی فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالخالق کشاورزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: در ۳ ماهه نخست امسال تعداد کل مددجویان اورژانس ۲۷ هزار و ۸۳۰ بوده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۵۲ نفر زن و ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر مرد بوده است.

وی تعداد مصدومان تصادفات فارس را دو هزار و ۶۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد مصدومان ۷۴۳ نفر زن و هزار و ۹۱۵ نفر مرد بوده است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: همچنین مصدومان سنین یک تا ۱۰ ساله ۲۲۲ نفر، سنین ۱۱ تا ۲۰ ساله ۴۶۸ نفر، سنین ۲۱ تا ۴۰ سال هزار و ۳۴۰ نفر، ۴۱ تا ۶۰ ساله ۴۵۰ نفر و مصدومین ۶۰ سال به بالا، ۱۵۹ نفر بوده اند.

وی در ادامه از کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر مادران پر خطر در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال فقط شاهد سه مورد فوت مادران پرخطر بوده ایم.

معاون درمان دانشگاه شیراز بیان کرد: همچنین در ۱۴ روز گذشته در یک طرح ضربتی هفت رستوران غیر بهداشتی را در دشت ارژن تعطیل و به تعزیرات معرفی کردیم.

کشاورزی تصریح کرد: همچنین بیشترین تخلفات موضوع زیبایی در آرایشگاه‌های استان مشاهده می‌شود که نظارت ویژه بر این اماکن به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز یادآور شد: طی سه ماه نخست امسال، ۷۹۹ بازدید از مراکز درمانی و یا مراکزی که موضوع بهداشتی داشتند انجام شد.

کشاورزی افزود: سامانه خطا‌های ۲۸ گانه، ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که کشوری شده و در هر بیمارستان اتفاقات مشخص است.

وی در خصوص شکایات نیز گفت: طی ۶ ماه گذشته ۴۵۷ پرونده تشکیل شده که ۲۵۷ تعزیرات حکومتی، ۳۳ دادگاه انقلاب ارجاع و ۳۹ نیز پلمب شد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در شیراز ۸۰ مطب مامایی، ۱۵۰ تخصصی و فوق تخصصی، ۲۸ درمانگاه پوست و مو، ۹۰ درمانگاه عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، شش مرکز جراحی محدود و ۴۹۲ مرکز توانبخشی فعال است.

انتهای پیام/ن

 کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر مادران پر خطر در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار