در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

مخالفت میرلوحی‌ با طرح اصلاح بافت فرسوده

عضو شورای شهر تهران با طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه اولویت‌ اجرای طرح بلوکی بافت فرسوده مخالفت کرد.

مخالفت میرلوحی‌ با طرح اصلاح بافت فرسودهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود میرلوحی‌ عضو شورای شهر تهران در جریان مخالفت با طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه اولویت‌ اجرای طرح بلوکی‌ بافت فرسوده گفت: پیام این طرح و خواسته طراحان و امضا کنندگان آن باید مورد توجه قرار بگیرد که اساساً چرا چنین طرحی خواسته شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از سال 81 و 82 که در دولت اصلاحات مسئله بافت فرسوده به عنوان یک اولویت‌ مطرح شد و در قوانین آمد، شرایط ویژه‌ای را در 15 سال گذشته به وجود آورد و ما بر حسب آن مسیری را طی کردیم که نیازمند منابع بالایی بود.

میرلوحی‌ با اشاره به اینکه تحت عنوان مسکن مهر در خارج از تهران و حاشیه آن منابع زیادی مصرف شد، اظهار کرد: امروز نه تنها تهرانی‌ها به این مسکن‌ها منتقل شدند بلکه این مسکن‌ها وسیله‌ای برای جذب مهاجران جدید شدند.

وی با اشاره به شهرهای حاشیه‌ای تهران و شهرهای اقماری که پیرامون آن شکل گرفت اظهار کرد: روستانشینان‌ ساکن این شهرها‌ شدند و با چالشی که بین شهرداری و دولت بود، مسئله بافت فرسوده حل نشد.

میرلوحی‌ با اشاره به برخی ادعاها‌ مبنی بر اینکه 40 درصد بافت فرسوده‌ تهران نوسازی شد، گفت: این بافت‌ها هرگز به بافت پایدار که دارای شاخصه‌های مناسب باشند، تبدیل نشدند.

وی تأکید کرد: در بافت‌های احیا شده هیچ کدام از موارد سرانه، فضای سبز، معابر و ایمنی تأمین نشد.

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات محمد سالاری که گفته بود می‌خواهیم هویت بافت فرسوده را حفظ کنیم، گفت: مگر مناطقی مانند باغ آذری و خانه‌های مجر‌دی و خانه‌هایی که اطراف فرودگاه هستند، چه ارزشی دارند که می‌خواهید آن را حفظ کنید؟

وی با بیان اینکه کجای بافت فرسوده را می‌خواهید حفظ کنید، خاطرنشان کرد: تاکنون چه حرکت اقتصادی در بافت‌های قبلی انجام شده و کدام سرمایه‌گذار را جذب کرده‌اید؟

میرلوحی‌ با اشاره به اتفاقاتی که در بافت فرسوده‌ از حیث‌ رفتارهای اجتماعی انجام نشد، اظهار کرد: مگر می‌توان با ادغام‌ 2 واحد 40 متری در انتهای یک کوچه بن بست‌ ادعای اصلاح بافت فرسوده کرد. این فرآیند باید متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۷
بافت های فرسوده هرچه زودتر باید بازسازی بشه
آخرین اخبار