توسعه مشاغل با اعطای تسهیلات

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت:۸۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای بخش‌های مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به استان ابلاغ شده است.

محمدعلی سلیمی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت:۸۰۰ میلیارد تومان  تسهیلات برای بخش‌های مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به استان ابلاغ شده است.
وی افزود: ازاین میزان ۳۵۲ میلیارد تومان به اشتغال فراگیر اختصاص دارد.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت:تسهیلات بخش اشتغال فراگیر با الویت رسته‌های شغلی که منجر به ایجاد مشاغل می‌شود و طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای با سود ۱۲ تا ۱۸ درصد اعطا می‌شود.
مهندس سلیمی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات دراین بخش اعطاء شده است.
وی گفت:ازاین رقم ۲۸۹ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ سود ۴ تا ۶ درصد اعطا می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت:از ابتدای سال تا کنون ۷۱ میلیارد تومان  تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار اعطاء شده است.

محمدعلی سلیمی افزود: همچنین ۱۹۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و برای توسعه مشاغل در استان بخش مشاغل خانگی استان ابلاغ شده است.
وی گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد اعطاء می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: این تسهیلات دربانک‌های ملی، سپه، تجارت و کشاورزی پرداخت خواهد شد.
محمدعلی سلیمی افزود: این تسهیلات به متقاضیانی که در زمینه کارآفرینی و طرح‌های پشتیبان و همچنین افراد مستقل که طرح هایشان همسو و منطبق با ظرفیت‌های استان و اولویت‌های اشتغال و مورد تایید دستگاه‌های و نیزدارای توجیه اقتصادی و فنی لازم باشند، پرداخت خواهد شد.
وی گفت: حدود ۷۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی جذب و روند جذب مابقی نیز ادامه دارد.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت:متقاضیان برای دریافت تسهیلات و ثبت نام به سایت کارا به آدرس kar.mclf.gov.ir مراجعه نمایند.
انتهای پیام/ر


جذب ۷۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.