معاون سازمان بسیج مستضعفین خبرداد

طرح مبارزه با مواد مخدر در ۳۲۰ محله کشور اجرا می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین از اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در ۳۲۰ محله استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛، سردار ' عبدالرضا آزادی ' روز یکشنبه در شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: در این راستا از طرح کرامت که در شهرستان فلاورجان از توابع استان اصفهان در حال اجراست، الگو برداری می‌کنیم.

' طرح کرامت ' یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است که اجرای آن به صورت آزمایشی در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر در استان‌های اصفهان و همدان از بهمن سال ۹۵ و با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف مانند سپاه و بسیج آغاز شده است.

در این طرح برنامه‌ای باعنوان توانمند سازی معلم، دانش‌آموز و خانواده در مدارس با هدف پیشگیری از تمایل به اعتیاد در کنار مساله درمان پیگیری می‌شود. برخورد با خرده فروشان، پاک سازی محله‌ها و ساماندهی معتادان متجاهر از جمله مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از افزایش شیوع آن در جامعه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها به ویژه مردم است.

سردار آزادی اظهارکرد: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید کمیته‌های مرتبط با مقابله با اعتیاد را تشکیل دهند.

مدیرکل توسعه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه گفت: امسال نیز ۷۰ درصد از اعتبارات و تسهیلات مربوط به طرح کرامت تخصیص می‌یابد تا این طرح به دلیل کمبود اعتبارات کم اثر نشود.

' محمد بیرجندی ' نقش سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت مردم در مبارزه با اعتیاد را مهم ارزیابی کرد.

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان روز یکشنبه به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای مبارزه با مواد مخدر و همچنین معرفی دبیر جدید این شورا در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

در این جلسه ' اصغر هدایت ' به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان معرفی و از خدمات ' مصطفی هادی زاده ' قدردانی شد.

هدایت پیش از این فرماندار شهرستان فلاورجان بود.

براساس اعلام معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، ' هادی زاده ' نیز قرار است به عنوان مسئول بازرسی این ستاد به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام /پ

 

مبارزه با مواد مخدر در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.