رخشانى مهر:

۹۱۸ مدرسه دوشیفته در استان تهران وجود دارد/ ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی مدارس پایتخت نیاز است

رئيس سازمان نوسازى مدارس گفت: اکنون در استان تهران ۹۱۸ مدرسه دوشیفته داریم.

به گزارش خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران و تعدادی از مسئولان مربوطه و خیرین عیار عصر امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم رخشانی مهر با اشاره به تعداد مدارس دوشیفته در استان تهران اظهار کرد:اکنون در استان ۹۱۸ مدرسه دوشیفته داریم ۱۶۸ مدرسه در شهر تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان های استان تهران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متوسطه سرانه استاندارد کشور ۵/۱۸ متر مربع است، ادامه داد: در استان تهران سرانه با عدد ۴/۲۶متر مربع با استاندارد فاصله دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره وضعیت مدرسه تخریب و بازسازی استان تهران گفت: ۸۵۲۴ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند که در رتبه اول اول نیاز به تخریب و نوسازی محسوب می شوند علاوه بر آن درخصوص سرانه فضای آموزشی در کشور یازدهمین استان زیر خط میانگین است و ۱۴ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی است .

رخشانی مهر درباره وضعیت تامین اعتبار بیان کرد: برآوردهای اعتباری برای تخریب و بازسازی ۲۳۰۰ میلیارد تومان است و برای پروژه های نیمه تمام ۱۴۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: برای رسیدن به سرانه اعتباری با همین وضعیت توزیع اعتبار به ۱۸ سال زمان نیاز داریم.

رخشانی مهر تصریح کرد: کلاس های های تحویلی مشارکتی خیرین در استان تهران بیشترین است و کمترین تعداد در ورامین با هشت کلاس درس است.

دی با بیان اینکه ۲۰ درصد مدارس بوسیله خیرین در کشور تامین می شود، گفت: از ۶۸۰۰ مدرسه تحویلی برای مهر امسال نیمی از آن را خیرین بر عهده دارند و
جامعه خیرین مدرسه ساز با عمر ۲۰ سال قدیمی مجمع تشکل کشور است که به عنوان الگو در سایر دستگاه های اجرایی مطرح است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد:مهم ترین ویژگی جامعه خیرین مدرسه ساز استفاده از همگان در ترکیب جامعه خیرین است همچنین جوانان در این نهاد نقش پررنگی ایفا می کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار