استاندار فارس گفت: مخازن ذخیره سوخت موجود در استان پاسخگوی حجم وسیع تقاضا‌ها نیست و باید به فوریت نسبت به ساخت این مخازن اقدام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در دیدار مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اظهار کرد: استان فارس به لحاظ وسعت و جمعیت جزو استان‌های اول بوده و در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد، و تامین سوخت وسایل نقلیه، کارخانه‌ها و چاه‌های کشاورزی یکی از مهم‌ترین مسایل استراتژیک در استان است.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره سوخت موجود در استان پاسخگوی حجم وسیع تقاضا‌ها نیست اضافه کرد: باید به فوریت نسبت به توسعه این مخازن اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: هرگونه کمکی که در خصوص ساخت مخازن جدید ذخیره سوخت در استان لازم باشد انجام خواهیم داد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید این موضوع را با اولویت در دستور کار خود قرار دهد.

تبادار افزود: اتصال راه آهن استان به مخازن شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار دارد تا انتقال سوخت نیز از این طریق امکانپذیر شود.

وی بیان کرد: همچنین باید در روند انتقال سوخت از خط انتقال بندرعباس به مخازن استان فارس تسریع شود تا مشکل کمبود سوخت در استان وجود نداشته باشد.

استاندار فارس در ادامه، حمل و نقل ریلی را یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه دانست و گفت: استان فارس با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی که دارد از نظر اتصال شبکه ریلی به کانون‌های بار کشور رشد مناسبی نداشته است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسعه این خطوط در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن

صحبت های استاندار در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار