ایجاد 30 هزار اشتغال در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: تا پایان تیر 30 هزار اشتغال در استان ایجاد می شود.

ایجاد 30 هزار اشتغال در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: یک هزار میلیارد و 188 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از ابتدای سال گذشته تا پایان خرداد به متقاضیان واگذارشده که 547 میلیارد آن از محل رونق تولید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی، مشاغل خانگی، کارگاه‌ها و کارفرمایی، صنعت و معدن، طرح‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری، و آی.تی به متقاضیان تعلق‌گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان افزود: تعهد استان ایجاد 30 هزار شغل تا پایان تیر است که از ابتدای سال 96 تا پایان خرداد 24 هزار و 835 شغل ایجادشده است.

توصیفیان با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی مرحله به مرحله پرداخت‌شده و بر به‌کارگیری آن در زمینه مربوطه نظارت می‌شود، اعلام کرد: با استفاده از سامانه "کارا" هم می‌توان از وضعیت مطلع شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون 4 هزار و 318 نفر از استان همدان در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 3 هزار و 459 نفر در حوزه اشتغال پایدار روستایی و 859 نفر در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی 509 طرح به بانک‌ها معرفی‌شده که از این تعداد 392 طرح از طرف بانک‌ها پذیرش و 58 میلیارد و 703 میلیون تومان هم تسهیلات پرداخت‌شده است.

توصیفیان در پایان ادامه داد: 18 طرح بزرگ و متوسط فراگیر با اعتبار 190 میلیارد تومان در استان مصوب شده و در دست بررسی بانک‌هاست که موجب ایجاد شغل برای هزار و 553 نفر می‌شود.

انتهای پیام/ب

ثبت نام 4 هزار و 318 نفر از استان همدان در سامانه کارا

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار