همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید جهان بهروزی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید جهان بهروزی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید جهان بهروزی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید جهان بهروزی تا كلاس سوم دبیرستان ادامه تحصیل داد. همزمان با تحصیل و به خاطر ضرورت و نیاز انقلاب به عضویت بسیج شهرستان ارومیه درآمد و با رشادت تمام در اكثر عملیات ها و پاكسازی های كردستان از لوث وجود ضدانقلاب شركت داشت و بارها مورد تشویق و قدردانی قرار گرفته بود.
شهید به خاطر پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیز عشق خدمت به میهن اسلامی نمی توانست در كنار باشد لذا به عنوان مقلد واقعی حضرت امام (ره) حضور در میادین نبرد را بر خود واجب دانست و منقول است كه او معمولاً شعار (شهیدم من، شهیدم من به كام خود رسیدم من) را تكرار می كرد.
با این روحیه در عملیات ها نهایت سعی خود را می كرد كه خدای نكرده دست او به خون بی گناهی آلوده نشود و چشم و گوش او دچار گناه نگردد و نهایتاً به كام خود رسید و غریبانه در كربلای كردستان به جوار معبود شتافت. پیكر پاك او به عنوان اولین شهید روستای احمدآباد در مزار شهدای این روستا مورد توجه دلباختگان انقلاب است.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید جهان بهروزی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار