رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فاصله عمیق مناسب سازی معابر شهری با استانداردهای تعیین شده

محسنی بندپی گفت: مبلمان شهری در معابر مختلف با استانداردهای تعیین شده فاصله دارد و روند مناسب سازی فعلی کند است.

وضعیت معابر شهری با استانداردهای تعیین شده خیلی فاصله داردانوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی مناسب‌سازی در سازمان بهزیستی کشور مستقر است، اظهار کرد: وظیفه رصد انجام وظایف دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و میزان اهتمام آن‌ها در حوزه مناسب‌سازی بر عهده سازمان بهزیستی کشور است.

وی با اشاره به روند کند مناسب سازی معابر در ادامه تصریح کرد: رئیس شورای هماهنگی مناسب‌سازی، وزیر کشور است و آخرین جلسه ستاد مناسب سازی کشور در فروردین ماه سال جاری با حضور سایر اعضا برگزار شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ضعف عملکرد دستگاه‌های مسئول در مناسب‌سازی معابر برای معلولان مورد تایید بوده است، البته این مناسب سازی نه تنها در حوزه معلولان، بلکه در سایر موارد مثل مناسب‌سازی مسیرها برای تردد سالمندان و کسانی که آسیب موقت دیده اند و یا حتی برای زنان باردار نامناسب و به  همین شکل است.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به نامناسب بودن مبلمان شهری برای معلولان تاکید کرد: مبلمان شهری فعلی در معابر مختلف با استانداردهای تعیین شده خیلی فاصله دارد و قانون مصوب 22 فروردین ماه که توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد، بر مناسب سازی معابر و ساختمان ها تاکید دارد.

وی به تشریح تاثیر نامناسب بودن فضاها و معابر عمومی بر گوشه‌گیری و خانه نشینی معلولان پرداخت و گفت: نباید اجازه دهیم که مسئله نامناسب بودن معابر، افراد معلول، سالمندان و سایر اشخاص با شرایط خاص را منزوی و خانه نشین کند و در این راستا اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی به دستگاه‌ها را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

شهرداری مهم‌ترین دستگاه نظارت بر مناسب سازی معابر

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین دستگاهی که در زمینه مناسب سازی معابر وظیفه قانونی بر عهده دارد، شهرداری بوده و در حال حاضر  شهردار تهران نیز رئیس شورای ستاد مناسب سازی کشور است.

محسنی بندپی تاکید کرد: بر اساس  قانون تمام دستگاه‌هایی که در زمینه احداث و صدور پروانه پایان کار مسئولیت دارند، باید اهتمام ویژه‌ای در اجرای طرح‌های مناسب سازی به کار بگیرند و در این میان مسئولیت شهرداری نسبت به سایر دستگاه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا قاسمی
۱۸:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
سلام من ۴۷ سال سن دارم معلول وجدای آن بیمار خاص هستم سرپرست خانوارم ۳ نفریم اما من ۵۳ هزار میگیرم شما میتوانید کمک کنید چون غیر یارانه درآمدی ندارم
آخرین اخبار