توصیه‌های پلیس فتا برای خرید اینترنتی امن

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا گفت: کوچکترین سهل انگاری در استفاده از فضای مجازی می‌تواند برای شهروندان مشکلات فراوانی ایجاد کند.

توصیه‌های پلیس فتا برای خرید اینترنتی امنبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ رامین پاشایی رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: بر اساس گزارشات واصله برخی از فروشگاه های اینترنتی که پس از ثبت سفارش خرید کالا و خدمات و دریافت مبالغ از مشتریان، به علت عدم وجود اجناس، قرارداد مزبور را فسخ می کند در حالیکه مبالغ دریافتی از مشتریان را با تاخیر طولانی بعضاٌ تا دو هفته و یا بیشتر عودت می دهد.

این مقام انتظامی به مشتریان خریدهای اینترنتی توصیه کرد: صرفاٌ از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک که از شهرت مناسبی در انجام امورات مربوط به فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی برخوردار هستند، خرید کنند و یا اینکه حتی المقدور سفارش خرید به گونه ای تنظیم شود که دریافت کالا و خدمات و نیز پرداخت وجه همزمان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مشتریان قبل از هرگونه خرید نسبت به مطالعه شرایط و ضوابط فروشگاه ها در امر ثبت سفارش، نحوه تحویل کالا و خدمات، تعویض و فسخ قرارداد اقدام کرده و با کلیک بر روی آرم نماد اعتماد الکترونیک ( en ) ضمن بررسی اصالت نماد از هویت فردی ، مکانی، تاریخ انقضاء و اعتبار سایت مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا در خاتمه گفت: در صورت بروز تخلف از سوی فروشگاه های اینترنتی و موارد مشابه، شهروندان می توانند از طریق سایت پلیس فتا این تخلفات را به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار