فارس رتبه نخست در زندانیان جرائم غیر عمد

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: استان فارس رتبه نخست زندانیان جرائم غیرعمد در کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به آموزش زندانیان در حوزه سوادآموزی گفت: در مدرسه یادگیری محلی بصیرت (عادل آباد) ۷۲ نفر و در سایر زندان‌ها ۶۹ نفر در دوره‌های آموزشی انتقال و سوادآموزی مشغول به حصیل هستند که در هنرستان تزکیه و راه دور عادل آباد نیز تعداد ۱۴۲ نفر از زندانیان در مقطع متوسطه اول ۳۸ نفر، متوسطه دوم ۷۰ نفر، پیش دانشگاهی ۳۴ نفر و در سایر زندان‌ها ۱۴۳ نفر در آموزش و پرورش ادامه تحصیل می‌دهند.

وی افزود: در استان فارس، ۴۲۶ نفر از زندانیان در مقاطع مختلف سوادآموزی و آموزش و پرورش و ۱۱ نفر نیز در مقطع آموزش عالی ادامه تحصیل می‌دهند که این اداره کل در حوزه سوادآموزی پارسال به عنوان دستگاه برتر شناخته شد.

مدیرکل زندان‌های فارس تصریح کرد: توجه به ورزش و برنامه‌های ورزشی یکی از راهکار‌های موثر در پیشگیری از آسیب رفتار‌های پرخطر در زندان‌ها است که پارسال المپیاد ورزشی زندانیان زن و مرد همزمان با زندان‌های سراسر کشور باحضور ۴۰ درصدی زندانیان استان برگزار شد.

حیات الغیب ادامه داد: در جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در استان تهران ۱۴ اثر نمایشی از استان ارسال و ۲ اثر رتبه برتر در تئاتر شورایی و تئاتر خیابانی و ۲ مقام اول در بازیگری و مقام دوم در کارگردانی را کسب کردند که با برگزاری دهمین جشنواره تئاتر استانی با ۲۳ اثر از نمایش زندانیان زندان‌های استان، زندانیان هنرمند برتر در این حوزه معرفی شدند.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص تهیه و تحویل تجهیزات پزشکی برای زندان‌های تابع و تامین پرسنل متخصص به صورت رایگان منعقد شده که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح دیده وری و بیماریابی در زندان‌های مرکزی شیراز، بازداشتگاه و مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز انجام و ۱۰ هزار دوز واکسن مننژیت در زندان‌های شیراز و داراب تزریق شده است.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته و مجهز با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای اعزام زندانیان اورژانسی در اختیار مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز قرار گرفته است.

حیات الغیب با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای زندانیان گفت: تعداد ۳۳۷ دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای در قالب ۷۴ عنوان رشته و با حضور ۸۰ نفر مربی برای زندانیان در سطح زندان‌های استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

فارس مقام اول در زندانیان جرائم غیر عمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار