فضاسازی ضدانقلاب در آستانه سفر روحانی به اروپا

رسانه‌های خارجی از بازداشت یک دیپلمات ایرانی و دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در پاریس خبر می‌دهند.

دستگیری دو نفر در بلژیک به اتهام تلاش برای حمله به همایش منافقین در پاریسبه گزارش گروه بین‌المل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس بلژیک اعلام کرد روز شنبه دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار که ادعا شده قصد سفر به فرانسه و حمله به همایش منافقین در پاریس را داشته‌اند، دستگیر کرده و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است. 

مقامات بلژیکی بدون اشاره بیشتر به جزئیات این عملیات، هویت این دو را یک مرد ۳۸ ساله به نام «امیر س.» و یک زن ۳۳ ساله به نام «نسیمه ن.» و اتهام آنها را "تلاش برای انجام حمله تروریستی" اعلام کرده‌اند.

طبق گفته دستگاه‌های اطلاعاتی بلژیک، دو نفر دیگر نیز در فرانسه و آلمان در ارتباط با این حمله ادعایی دستگیر شده‌اند که فردی که در آلمان دستگیر شده یک دیپلمات ایرانی است که در سفارت ایران در اتریش مشغول به کار است!

پلیس بلژیک هنوز جزئیات بیشتری از هویت این دیپلمات ایرانی و اتهام ادعایی وی منتشر نکرده است. درمورد نفر چهارمی که در فرانسه بازداشت شده نیز هیچ جزئیاتی ارائه نشده است.

گفتنی است گروهک تروریستی منافقین روز شنبه گردهمایی سالانه خود را در پاریس برگزار کرد. روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد نیمی از افراد حاضر در این همایش، اتباع اروپای شرقی یا پناهجویانی بودند که با وعده سفر توریستی رایگان به این تجمع آورده شده بودند.



در حالی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، قرار است روز چهارشنبه وارد وین پایتخت اتریش شود، این فضاسازی را می‌توان تلاش مذبوحانه دیگری از سوی ضدانقلاب برای ضربه زدن به کشورمان و ترمیم وجهه خود پس از افشاگری رسانه‌های غربی درباره هویت مهمانان حاضر در همایش آنها در پاریس قلمداد کرد.

رویترز می‌گوید سفارت ایران در وین هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است اما محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال یک پیام توییتری، صحت این ادعا و نسبت دادن آن به جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

وی در این پیام با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به سوئیس و اتریش نوشت: «چقدر هماهنگ، درست وقتی که ما سفر در سطح رئیس‌جمهور را به اروپا آغاز کردیم، عملیات ادعایی علیه ایران مطرح شده و "توطئه‌گران" آن بازداشت می‌شوند. ایران به صراحت خشونت و تروریسم را در هر نقطه محکوم می‌کند و آماده همکاری با تمامی طرف‌ها برای پرده‌برداشتن از توطئه‌های شیطانی و عملیات پرچم عوضی (اشاره به منافقین) است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۷
باید زودتر از فرجام خارج شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۷
اروپا هیچ کاری نميتونه بکنه بلوف میزنند وقت را تلف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۲ تير ۱۳۹۷
این اروپاییها نوکر آمریکا هستند می خواهند با این حرفها ما را هنوز بر اجرای برجام نگه دارند.وخودشون هر کاری خواستند بکنند
آخرین اخبار