ادامه برنامه های پیشگیری از تب کریمه کنگو

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب گفت : تمام روستا‌های این شهرستان در راستای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو سم پاشی می شود.

حسین حیدری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : سمپاشی رایگان روستا‌های گیلانغرب انجام و بیش از ۸۵۰ لیتر سم سایپرمترین رایگان و برنامه ریزی مصرف شده است.
وی گفت: آموزش چهره به چهره به سلاخ ها، نیرو‌های شهرداری و مرتبطین با حوزه کشتارگاه‌های دام گیلانغرب و سرمست در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، سمپاشی مستمر ۲ کشتارگاه دام شهرداری گیلانغرب و سرمست و توزیع بروشور این بیماری بین تمام واحد‌های عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی شامل کبابی، رستوران و قصابی از جمله این اقدامات است.
حیدری افزود: همچنین سمپاشی قسمت‌هایی از داخل شهر با کمک شهرداری با سم رایگان دامپزشکی، ارسال بروشور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به فرمانداری و ادارات شهرستان جهت آشنایی بیشتر و مبارزه با بیماری مذکور و ارسال بروشور این بیماری در بین روستا‌ها و دامداران از از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان اعلام کرد.
وی افزود: به جهت پیشگیری از شیوع انگل‌های خارجی بدن دام و طیور در روستای چشمه پهن رشید ضمن بررسی موضوع، ۲ مرحله از روستا بازدید، کلاس آموزشی برای اهالی سه روستای اطراف برگزار و بیش از ۴۰ لیتر سم رایگان نیز برای سمپاشی مجدد اختصاص داده شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سمپاشی روستاهای سرپل ذهاب

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار