درمانی فوق العاده برای مبتلایان به آلزایمر

مصرف به موقع دارو یکی از مشکلاتی است که اطرافیان مبتلایان به آلزایمر را درگیر می‌کند اکنون با ابداع نسل جدیدی از دارو‌ها این مشکل برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی نوعی برچسب پوستی تولید کرده‌اند که می‌تواند برروی بازوی فرد مبتلا به آلزایمر نصب شود و داروی پیشگیری و کنترل کننده بیماری را به تدریج وارد بدن بیمار کند.


این چسب پوستی تنها یک بار در هفته نیاز به تعویض دارد و اثر درمانی فوق العاده‌ای برای بیماران و همراهان آن‌ها دارد.

بیماران مبتلا به آلزایمر حتی در مراحل اولیه بیماری، دچار ضعف حافظه و فراموش کردن مصرف دارو‌ها می‌شوند، همچنین در مراحل پیشرفته بیمار به دلیل ناتوانی در به خاطرآوردن خاطرات و نشناختن اطرافیان امکان دارد در برابر مصرف دارو مقاومت کنند و دارو‌های خود را مصرف نکنند.

یکی از مشکل‌های شایع که بیماری آلزایمر در افراد به وجود می‌آورد، فراموش کردن شیوه بلع مواد غذایی، جویدن و قورت دادن آنهاست به همین دلیل امکان دارد نتوانند به راحتی دارو را ببلعند و مصرف کنند که استفاده از برچسب پوستی این مشکل را برطرف می‌کند.


ابعاد این چسب پوستی به اندازه دو تمبر پستی است و دارو را به وسیله پوست وارد رگ‌های خونی و مویرگ‌ها می‌کند، چسب پوستی برای استفاده یک هفته بیمار کافی است و پس از یک هفته تعویض می‌شود.

پس از ورود به جریان خون، دارو وارد رگ‌های خونی مغز می‌شود و به سلول‌های عصبی کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.


پژوهش‌های محققان دانشگاه کالج لندن و لیورپول نشان داده است تنها در کشور انگلستان میزان مبتلایان به آلزایمر در سال ۲۰۴۰ به بیش از یک میلیون و دویست هزارنفر می‌رسد که نیازمند مراقبت دائم، درمان‌های کمکی و پیشگیرانه هستند.

شرکت سازنده برچسب پوستی امیدوار است تا یک سال آینده داروی ابداعی آن‌ها وارد بازار‌های جهانی شود و به این ترتیب به برطرف شدن مشکل بسیاری از بیماران کمک شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

چسب پوستی جدیدترین درمان برای آلزایمری ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار