غول‌پیکرترین و خیره کننده‌ترین مجسمه‌های جهان که شگفت زده تان می‌کند+ تصاویر

اگر می‌خواهید غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان معاصر را بشناسید مطلب پیش رو را بخوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛احتمالاً در خصوص «غول رودس» از عجایب هفتگانه دنیای قدیم زیاد شنیده‌اید. مجسمه‌ای غول پیکر در ورودی بندر شهر رودس در یونان که بر اثر زمین‌لرزه‌ای شدید در ٢٢٦ قبل از میلاد از بین رفت. رودس ٣٣ متر ارتفاع داشت و روی پایه‌ای ١٥ متری استوار شده بود، و به دلیل همین ارتفاع جزو عجایب دنیای قدیم قرار گرفت. این روزها و با تکنولوژی موجود مجسمه‌هایی ساخته می‌شوند که رودس در برابرشان یک اسباب بازی بیش نیست. 

بودای معبد بهار | ارتفاع: ١٥٣ متر
رتبه نخست فهرست غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان می‌رسد به مجسمه بودای معبد بهار واقع در چین! ارتفاع این اثر ۱۵۳ متر است که ۲۰ متر تاج نیلوفر و ۲۵ متر ساختمان را نیز در بر می‌گیرد. این مجسمه در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد و تمثالی از بودا واریوکانا را نشان می‌دهد.

غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان که سر به آسمان ساییده‌اند

لایکیون ستکیار | ارتفاع: ١٣٠ متر
رتبه دوم فهرست غول‌پیکرها می‌رسد به مجسمه لایکیون ستکیار که ۱۳۰ متر ارتفاع دارد. ١٤ متر از ارتفاع این مجسمه به تخت آن تعلق دارد. این تندیس در بالای تپه پوکائونگ نزدیک شهر مونیوا در مرکز میانمار ساخته شده است.

غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان که سر به آسمان ساییده‌اند

مجسمه یوشیکو دایبوتسو | ارتفاع: ١٢٠ متر
این تندیس در ژاپن قرار دارد و کار ساخت آن در سال ۱۹۹۵ به اتمام رسید. یوشیکو دایبوتسو با احتساب پایه ۱۰ متری خود که به صورت سکویی شبیه گل نیلوفر است ۱۲۰ متر ارتفاع دارد. بازدیدکنندگان از این مجسمه می‌توانند با آسانسور به طبقات بالا رفته و شهر یوشیکو را تماشا کنند.

غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان که سر به آسمان ساییده‌اند

مجسمه کریستو رِی | ارتفاع: ١١٠ متر
مجسمه مشهور مسیح در شهر ریودوژانیرو را باید الهام‌بخش ساخت تندیس کریستو رِی به شمار آورد. تندیس کریستو ری ۲۸ متر ارتفاع دارد اما روی سازه‌ای بلند با ارتفاع ۸۲ متر برپا شده است. بنابراین ارتفاع کل تندیس را برابر ١١٠ متر باید در نظر گرفت. در قاعده مجسمه سکویی برای تماشا وجود دارد که چشم اندازی وسیع از شهر لیسبون پایتخت پرتغال را به نمایش می‌گذارد.

غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان که سر به آسمان ساییده‌اند

مجسمه گوآن یین | ارتفاع: ١٠٨ متر
مجسمه ۱۰۸ متری گوآن یین در ساحل جنوبی جزیره هاینان چین قرار دارد. این مجسمه سه وجه دارد که یکی از آن‌ها رو به جزیره و دو وجه دیگر رو به دریای جنوب چین هستند. ساخت این مجسمه ۶ سال طول کشید و در سال ۲۰۰۵ به اتمام رسید.

غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان که سر به آسمان ساییده‌اند

امپراطوران یان و هوآنگ | ارتفاع: ١٠٥ متر

این تندیس بیشتر یادآور کوه مشهور راشمور در آمریکاست که تصویر ٤ رئیس‌جمهور روی آن حکاکی شده است. تندیس‌های امپراتور یان و امپراتور هوآنگ با ارتفاع ١٠٦ متر، در یک کوه سنگی در طول ۲۰ سال تراشیده شده و در سال ۲۰۰۷ به اتمام رسید. کوهی که این تندیس‌ها روی آن حکاکی شده در نزدیکی رود زرد قرار دارد.

غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان که سر به آسمان ساییده‌اند

رودینا مات | ارتفاع: ١٠٢ متر
این مجسمه که بیشتر با عنوان «سرزمین مادری» شناخته می‌شود در کی‌یف پایتخت اوکراین واقع است و به عنوان نماد مقاومت مردم شوروی در برابر آلمان نازی ساخته شد. ساخت این مجسمه با جنس استیل ضدزنگ در سال ۱۹۸۱ به پایان رسید. رودینا مات با وزن ۵۶۰ تن و ارتفاع ۶۲ متر روی بام ساختمان موزه‌ای بنا شده است که در مجموع به همراه ساختمان ۱۰۲ متر ارتفاع دارد.

غول‌پیکرترین تندیس‌های جهان که سر به آسمان ساییده‌اند

منبع: شهروند

انتهای پیام/ 

بلندترین مجسمه‌های جهان را بشناسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۷
وای چه قدر شگفت زده شدم