صید ماهی یال اسبی برای صادرات به چین در دیر آغاز شده است

رئیس شیلات شهرستان دیر با اشاره به جایگاه صید و صیادی این شهرستان گفت: بزرگترین بندر صیادی در بندر دیر استقرار دارد که اکنون در آستانه صید میگو صید ماهی یال اسبی برای صادرات به چین در آب‌های دیر آغاز شده است.

صید ماهی یال اسبی برای صادرات به چین در دیر آغاز شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عقیل امینی در بندر دیر با بیان اینکه صید و صیادی یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تامین معیشت ساحل نشینان دیری است اظهار داشت: شهرستان دارای از ساحل مهم و بکری در زمینه طرح‌های شیلاتی برخوردار است که این مهم سبب شده ضمن صید و صیادی، طرح‌های آبزی‌پروری از جمله پرورش میگو و ماهی در قفس مورد توجه قرار بگیرد.

وی از فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ صیاد در بندر دیر خبرداد و بیان کرد: سه هزار صیاد در این بندر با ۱۱ فروند کشتی، ۳۰ فروند موتورلنج و ۳۰۶ قایق صیادی سالانه افزون بر ۱۰ هزار تن انواع آبزیان صید می‌کنند.

رئیس شیلات شهرستان دیر با اشاره به آغاز صید ماهی یال اسبی گفت: در آستانه صید میگو صید ماهی یال اسبی برای صادرات به چین در آب‌های دیر آغاز شده است.

امینی با بیان اینکه صید ماهی یال اسبی از اول خرداد ماه آغاز شده افزود: ۱۱ فروند کشتی تا پایان روز ۱۴ تیرماه در صید ماهی یال اسبی مشارکت دارند و این نوع ماهی مصرف داخلی ندارد و صید آن پس از فراوری به کشور چین صادر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای دریا بست در بندر دیر خاطر نشان کرد: هر ساله در آستانه صید میگو طرح دریابست در آب‌های استان بوشهر از جمله دیر آغاز می‌شود که صیادان خود را برای سفر صید میگو آماده می‌کنند.

رئیس شیلات شهرستان دیر با بیان اینکه دریابست از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود گفت: در اجرای این طرح که تا اعلام صید میگو ادامه دارد صیادان نمی‌توانند به صید آبزیان در خلیج فارس بپردازند.

امینی با بیان اینکه پس از پایان دریابست همه شناور‌های صیادی مجازند ماهی و میگو صید کنند افزود: پس از اعلام آزاد سازی صید میگو، شناورهایی‌که دارای مجوز صید میگو هستند می‌توانند به صید و صیادی بپردازند.

وی، منطقه مطاف در آب‌های دیر را از زیستگاه‌های مهم آبزیان در خلیج فارس دانست و گفت: این منطقه به سبب وجود زیستگاه آبزیان یکی از مناطق مهم برای صیادان محسوب می‌شود.

رئیس شیلات شهرستان دیر با تاکید بر برخورد قاطع از صید غیر مجاز افزود: شهرستان دیر مهم‌ترین زیستگاه آبزیان در خلیج فارس است که به سبب صید غیر مجاز در سال‌های اخیر صدمات گوناگونی به ذخائر آبزیان وارد شده است.

امینی با بیان اینکه میگو به صورت ترال‌کف و کف‌روب صید می‌شود تصریح کرد: صید غیرمجاز میگو به زیستگاه این آبزی صدمه وارد کرده که باید همگان در حفظ این ذخائر همکاری و مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: وضعیت نابودی ذخائر آبزیان در خلیج فارس تنها متوجه جامعه صیادی نیست بلکه یک بحران ملی است که همه باید برای نجات گونه‌های آبزی اقدام کنند.

انتهای پیام/م

صید ماهی یال اسبی در آبهای دیر آغاز شد

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
واقعن که
خجالت اوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
اکوسیستم اسیب ببینه اونقت چی
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
ای وای