در راستای حمایت ار کالای ایرانی؛

پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی آغاز بکار کرد

پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی با هدف معرفی نشان‌های تجاری ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی آغاز بکار کرد.

 پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت ابزار و تجهیزات مهندسی آغاز بکار کردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی (IRAN PENEX ) در محل دائمی نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد.

پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی از  ۱۲ تا ۱۵ تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۸ آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است.

این نمایشگاه با هدف معرفی نشان‌های تجاری ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی موفق آغاز به کار کرده است.در فضای ۴ هزار مترمربعی نمایشگاه شهرآفتاب، بیش از ۹۰ شرکت تولیدکننده انواع نوشت افزار، تجهیزات مهندسی و اداری در حضور دارند که حدود ۷۵ درصد از آن‌ها را شرکت‌های داخلی تشکیل داده است.

حضور اندک شرکت های خارجی تنها به منظور انتقال فناوری های پیشرفته روز دنیا و همچنین همکاری با تولیدکنندگان داخلی برای تولید محصولاتی مرغوب است.

البته در عصر کنونی ۳۰ تا ۳۵ درصد بازار نوشت افزار با محصولات تولید داخل تامین می‌شود و مابقی بازار متشکل از اجناس وارداتی است.

محمد رئوف قادری نماینده مجلس دهم و مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در آغاز بکار پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی (IRAN PENEX ) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیشتر افراد با عادت های اشتباه فرهنگی به انتخاب محصولات خارجی روی می آورند در حالی که در کشور محصولات با کیفیتی تولید می شود و با برگزاری نمایشگاه ها می توان این تولیدات مرغوب را به شهروندان و فعالان اقتصادی معرفی کرد.

با برگزاری این نمایشگاه سعی داریم تا ظرفیت های بالقوه این بخش را به فعالان و مصرف کنندگان نشان دهیم. در واقع این نمایشگاه موجب می شود تا بازار فروش این محصولات با توجه به شرایط کنونی اقتصاد افزایش یابد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از تولید داخلی و تحقق شعار سال، گفت: با توجه به تعیین شعار سال ۹۷ توسط توسط رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی و همچنین سیاست های حمایتی ابلاغی دولت امیدوارم استفاده از محصولات با کیفیت تولید داخل تبدیل به یک فرهنگ با ثبات در کشور شود.

در ادامه این نشست خبری مجید اکبری برگزار کننده پنجمین دوره این نمایشگاه، اظهار کرد: حمایت همه جانبه انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور، مجمع واردکنندگان نوشت افزار و اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران را پله صعود موفقیت های چند جانبه در این نمایشگاه دانسته اند و به عبارت دیگر با برگزاری این نمایشگاه حضار می توانند

وی مطرح کرد: در این نمایشگاه آخرین توانمندی ها و فناوری های پیشرفته در صنعت نوشت افزار ارائه می شود و همچنین زمینه توسعه بازار داخلی و نگاه استراتژیک به بازار های منطقه ای و صادرات محصولات تولیدی ایران با کیفیت و استاندارد های بین الملل فراهم می شود.

اکبری با بیان اینکه ارائه تکنولوژی و فناوری های نوین این صنعت از اهداف برگزاری این نمایشگاه است، گفت: ایجاد گسترش و همکاری مشترک در سطح بین الملل و انتقال دانش و تکنولوژی صنعت نوشت افزار از دیگر مزیت های برگزاری نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی است، ازاینرو با تولیدات مشترک شرکت های داخلی و خارجی در جهت بالا بردن سطح کیفی و کمی محصولات گام برداشته می شود.

گفتنی است؛ در پنجمین دوره این نمایشگاه اجناس مربوط به سخت افزار های نوشتاری، اداری، بایگانی، مهندسی، هنری، دفاتر کمک آموزشی، محصولات فانتزی و هدایای تبلیغاتی عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۰ تا ۳۵ درصد بازار نوشت افزار با محصولات تولید داخل تامین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار