کاوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زنگ خطر سینمای دفاع مقدس چند سالی‌ است به صدا درآمده/ ساخت فیلم دفاع مقدسی را رها کردم

کارگردان فیلم نفوذی گفت: چند فیلمنامه دفاع مقدسی نوشتم اما هر یک به دلایلی پذیرفته و ساخته نشد.

احمد کاوریاحمد کاوری کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص وضعیت این روزهای سینمای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما ناگفته‌های بسیاری دارد که در فیلم ها بیان و به تصویر کشیده نمی‌شود؛ چرا که فیلمسازان ما مثل متولیان فرهنگی، اهل خطر کردن نیستند و فیلم جسوری در سینمای دفاع مقدس نمی سازند. همین امر باعث می شود اثر تاثیرگذار و جریان سازی در این زمینه ساخته نشود.

کارگردان فیلم سینمایی «نفوذی» گفت: من سه سال است که کار دفاع‌مقدسی نمی‌‌سازم. چند سال در این زمینه فیلمنامه نوشتم. فیلمنامه هایی که به هر شکل و به دلایل مختلف ساخته نشدند و به همین دلیل، ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس را رها کردم. سختی و ممیزی‌هایی که بعضی مواقع پیش می‌آید، باعث می‌شود در سینمای دفاع مقدس با فیلم‌های جسور چه در ساختار و چه در محتوا مواجه نباشیم.

کاوری در خصوص لزوم حمایت مسئولان اظهار کرد: من اعتقادی به حرف‌هایی مثل حمایت و راهکار قانونی در این حوزه سینمایی ندارم؛ اتفاقاً متولیان و ارگان‌هایی که ادعای ساخت این نوع فیلم‌ها را دارند، وظیفه دارند دنبال فیلمسازان بروند؛ نه اینکه فیلمساز‌ها شأن خود را پایین بیاورند و فریاد بزنند که ما در انتظار حمایت هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلمسازان دغدغه‌مند به سمت نوع دیگری از سینما و فیلم‌های گیشه ای رفته اند؛ آن مدیر و متولی باید مدیریت کند و فیلمساز را به سوی کار در حوزه دفاع مقدس دعوت کند.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: در سینمای دفاع مقدس کار به جایی رسیده که نسلی که آن دوران را دیده، باید فیلم‌ بسازد. این در حالی است که قصه‌های ماندگار و دراماتیک این حوزه با تغییر نسل برای همیشه به تاریخ می‌پیوندند و از بین می‌روند. اگر با این روال پیش برویم، به زودی این قصه‌ها به فراموشی سپرده می شود و این همان زنگ خطری است که در سینمای دفاع مقدس چند سالی است به صدا درآمده است.

انتهای پیام/

چرا کارگردان نفوذی فیلم دفاع مقدسی نمی سازد؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار