آغاز طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ

طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ با عنوان طرح جایکا ۲ و با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن در شش استان کشور و با محوریت این استان خبر داد.

علی محمدی مقدم گفت: با توجه به ارزیابی مثبت اجرای مرحله نخست پروژه مشارکتی صیانت از جنگل و مرتع (جایکا) در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، چهارمحال و بختیاری محور اجرای مرحله دوم این طرح قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح در پنج خروجی حوضه آبخیز کارون و با هدف تقویت ساختار مدیریت جامع این حوضه و بهبود سطح مشارکت‌های مردمی، انجام اقدامات آبخیزداری و حفاظت از خاک، ارتقای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع، و تقویت و ارتقای دانش و مهارت کارکنان منابع طبیعی شش استان اجرا می‌شود.

به گفته محمدی مقدم؛ استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، اصفهان و فارس، در اجرای این طرح شرکت دارند.

گفتنی است: مرحله نخست پروژه مشارکتی صیانت از جنگل و مرتع «جایکا» (Japan International Cooperation Agency) از سال ۱۳۸۹ (سال ۲۰۱۰ میلادی) و با مشارکت و همکاری ایران و ژاپن و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) به صورت پایلوت در پنج روستای منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری به مدت ۶ سال و با هدف احیا و حفظ مراتع و جنگل‌ها به منظور اجرای طرح‌های مرتع داری، جنگل کاری و ایجاد مشاغل محلی نظیر زنبورداری و خیاطی برای زنان روستایی اجرا شد و آذرماه ۹۵ به پایان رسید.

انتهای پیام/ف

طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون در شش استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار