ذکر اسماء الهی راهگشای بسیاری از مشکلات در زندگی است

مولف کتب ارزشمند قرآنی گفت: اسماء الهی اراده را تقویت و می‌کند و راهگشای بسیاری از مشکلات زندگی انسان‌ها است.

شمشیری مولف کتب ارزشمند قرآنی در همایش بزرگ «نسخه‌های شفا بخش قرآن در خصوص کاربرد آیات موضوعی قرآن و حفظ و ازبر کردن این آیات و تاثیر آن‌ها در ایجاد امید در زندگی آدمی گفت: استفاده از قرآن کریم که پناهگاه محکم و قلعه متبرک الهی است، آنچنان فضای امید، اعتماد، اطمینان را در دل ایجاد می‌کند که دیگر هیچ رنج و دردی را یارای مقاومت در برابر آن نمی‌باشد.

وی ادامه داد: امید به زندگی بهتر و امید به آینده بهتر یکی از مهم‌ترین ابزاری است که از نگرانی‌ها کاسته و شادابی و طراوت روحی را در انسان زنده نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: بهترین ذکر در قرآن کریم، آیه ۲۸ سوره رعد می‌باشد؛ یعنی «الا بذکر الله تطمئن القلوب» (آگاه باشد که دل‌ها با ذکر و یاد خداوند آرامش می‌یابد).

شمشیری در ادامه بیان داشت: قرآن علاوه بر اینکه خود را مایه ارامش، تسلی خاطر و امیدواری معرفی می‌نماید، در آیاتی هم به شفا بخش بودن خود اشاره می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: البته قرآن شفابخشی خود را تنها در بخش امراض مربوط به دل و روان اعلام می‌کند. همان جا که در آیه ۵۷ سوره یونس می‌فرماید: «قد جاعتکم موعظه من ربکم و شفاء لما فی الصدور» (اندرزی از سوی پرودگارتان برایشما آمده است و درمانی برای آنچه در سینه هاست.)

مولف کتب ارزشمند قرآنی در ادامه حفظ و به یاد داشتن اسماء الهی را خاطر نشان کرد و گفت: اسماء الهی اراده را تقویت و می‌کند و راهگشای بسیاری از مشکلات زندگی انسان‌ها است.

شمشیری افزود: هر کس می‌خواهد قلبی لطیف و چشمی با بصیرت داشته باشد و از زمره غافلین قرار نگیرد، اسماء الله و اذکار الهی را بخاطر بسپارد و آن‌ها را زمزمه کند.

وی از حاضرین در جلسه خواست: اسماء و آیات را به عزیزان و فرزندان خود آموزش دهند تا حفظ کرده و به کار گیرند تا دچار افکار مزاحم و تخیلات منفی نشوند.

وی یاد خدا نسبت به بنده، روشنی دل، آرامش قلب و رفع نگرانی ها، خشیت و ترس از انجام گناه در محضر خدا، بصیرت یافتن و شناخت شیطان، بخشش گناهان و حکمت و علم و ... از جمله تاثیرات مهم یاد خدا عنوان کرد و گفت: ذکر خدا آثار و ثمرات اعجاب آور با شکوهی دارد که هر یک از آن‌ها در سازندگی روحی و اخلاقی انسان موثر هستند.

حنانه خلفی، حافظ کل قرآن کریم نیزدراین همایش گفت:تکرار رمز موفقیت در حفظ آیات قرآن است.

وی در خصوص نحوه حفظ قرآن گفت: در ۷ سالگی مفتخر به حفظ کل قرآن کریم شده است، و در سن ۴ تا ۵ سالگی روخوانی و روان‌خوانی قرآن را فرا گرفته و از ۵ تا ۷ سالگی به حفظ قرآن پرداختم.

حنانه خلفی افزود: در ابتدا نیم‌صفحه بعد از آن به ترتیب ۱، ۲ و در اواخر روزی ۳ صفحه را حفظ می‌کردم تا اینکه در سن ۷ سالگی کل آن را تمام کردم.

این دختر توانمند با بیان اینکه حفظ کردن آیات قرآن آسان است، گفت: در قرآن آمده است «وَ لَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ» ما حفظ قرآن را برای شما آسان قرار دادیم؛ لذا می‌توان به‌راحتی آن را حفظ کرد.

حنانه ادامه داد: من در زمان حفظ هر روز ۵ الی ۷ ساعت برای حفظ آیات زمان قرار می‌دادم و در حال حاضر روزی ۲ الی ۳ جزء را مرور می‌کنم.

وی راه‌های حفظ قرآن را چنین عنوان کرد: تکرار رمز موفقیت در حفظ آیات قرآن است ازاین‌رو کسانی که می‌خواهند در این وادی وارد شوند باید محفوظات خود را تکرار کنند.

کوچک‌ترین عضو خانواده قرآنی بیان کرد: در خانواده برادر و یک خواهر دیگرم هم حافظ کل قرآن هستند و خواهر بزرگم نیز حافظ ۱۰ جزء قرآن به زبان عربی و فرانسه است.

خلفی در پایان اظهار داشت: تلاش می‌کنم دوستان خود را به سمت قرآن و حفظ آیات آن دعوت کنم چرا که قرآن نور و هدایت است «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنینَ الَّذینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرا» همچنین قرآن شفا و رحمت است «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا» و قرآن ذکر است و دل‌ها با یاد ان آرام می‌شود «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ».

همایش بزرگ «نسخه‌های شفا بخش قرآن» با حضور استاد عبدالکریم شمشیری، استاد دانشگاه و مولف کتب ارزشمند قرآنی و حنانه خلفی، نابغه خردسال قرآن کریم به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل فرهنگسرای الغدیر برگزار شد. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش بزرگ «نسخه‌های شفا بخش قرآن درتبریز

برچسب ها: قران ، تفسیرقران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار