نماینده مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توجه دولت به توسعه چابهار و تكميل کریدور شمال به جنوب/ انتقال بار به راه‌آهن باید در اولویت قرار گیرد

کیان‌پور گفت: دولت باید با تکمیل کریدور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب بتواند چرخه حمل‌ونقل ریلی را کامل کند.

تکمیل کریدور‌های شمال به جنوب در بخش ریلی/ انتقال بار به راه‌آهن باید در اولویت قرار گیردمجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اصلی‌ترین اولویت‌های کشور بخش حمل‌ونقل ریلی است، اظهار کرد: سیاستگذاری‌های کلان کشور باید در بخش حمل‌ونقل ریلی معطوف شود تا سهم بیشتری از جابه‌جایی‌های بار به ریل انتقال یابد.

وی گفت: توجه دولت به بخش خصوصی زمینه‌ساز تکمیل کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب می‌شود و از سوی دیگر می‌توانیم کریدور‌های جدیدی را برای کشور در نظر بگیریم.

کیان‌پور تأکید کرد: هم‌اکنون باید از چابهار به شمال کشور خط ریلی داشته باشیم تا بتوانیم از طریق این خط ریلی به آب‌های آزاد متصل شویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر از بندرعباس به شمال کشور خط ریلی داریم، تصریح کرد: باید خط ریلی شیراز به آب‌های آزاد و بوشهر تکمیل و چرخه ریلی از شمال کشور به آسیای میانه متصل شود.

وی اظهار کرد: در بخش ترانزیت حمل‌و‌نقل ریلی باید بتواند سهم مناسبی از جابه‌جایی‌های بار به‌دست آورد تا بتوانیم توسعه همه‌جانبه‌ای در این بخش را تجربه کنیم.

کیان‌پور در پایان گفت: باید راه‌آهن چابهار به زاهدان و در کنار آن راه‌آهن خسروی - بوشهر به شیراز را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

ساخت کریدورهای جدید در اولویت قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار