افزایش ۵ درصدی تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی استان بوشهر پنج درصد افزایش می‌یابد.

افزایش ۵ درصدی تعداد دانش‌آموزان کلاس اولیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد امسال تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی در استان بوشهر پنج درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به ورود حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مدارس استان بوشهر، خاطرنشان کرد: امسال ۱۸ هزار و ۱۱۳ دانش‌آموز وارد پایه هفتم خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با غیرقانونی خواندن هرگونه کمک اولیا به مدارس در هنگام ثبت نام حتی به صورت داوطلبانه، افزود: به‌جز هزینه کتاب و بیمه، گرفتن هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی غیرقانونی است.

کرمی با اشاره به تحصیل ۲۱۴ هزار دانش‌آموز در ۱۲ هزار و ۳۶۹ مدرسه فعال در سطح استان بوشهر طی سال گذشته، ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بوشهر یکی از چالش‌ها است.

وی با بیان اینکه امسال ۸۰۰ نفر از همکاران آموزش و پرورش در استان بوشهر شرایط بازنشستگی دارند بیان کرد: تلاش داریم تا زمینه تمدید خدمت ۲۰۰ نفر از این عزیزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از ورود ۲۰۰ نفر نیروی استخدامی و ۱۰۰ نفر فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به این نهاد خبر داد و گفت: کسری نیرو‌ها از راه اضافه تدریس، استفاده از همکاران بازنشسته و درصورت صدور مجوز، جذب نیروی حق‌التدریس تامین می‌شود.

انتهای پیام/م

تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی استان بوشهر ۵ درصد افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.