تأکید رئیس خانه تئاتر بر همگرایی هنرمندان و مسئولان

شهرام گیل آبادی، رئیس جدید خانه تئاتر گفت: استراتژدی ما توجه به کرامت انسانی و همگرایی هنرمندان، رسانه‌ها و مسئولان است.

تأکید رئیس خانه تئاتر بر همگرایی هنرمندان و مسئولانبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین نشست صمیمی شهرام گیل آبادی مدیرعامل جدید خانه تئاتر با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ تیر) در سالن تئاتر خانه نمایش برگزار شد.

این نشست در حالی برگزار شد که هنوز مراسم رسمی تودیع و معارفه شهرام گیل آبادی و اصغر همت برگزار نشده است. در این نشست گیل آبادی با طرح مسائلی درباره نحوه ارتباط رسانه‌ای با اصحاب خبر، موضوعاتی را از جمله شفاف‌سازی و روشن‌سازی چشم‌انداز‌های ترسیمی خانه تئاتر مطرح کرد و گفت: این چهاردهمین جلسه‌ای است که در این سه روز آغاز فعالیتم در خانه تئاتر انجام می‌دهم تقریبا همه دوستان اهل نظر، هنرمند و کارشناس بودند و سرخط‌ها را می‌گیریم تا بتوانیم به یک تعریف و چشم اندازی مناسب برسیم.

گیل‌آبادی با تأکید بر اینکه خانه تئاتر نیاز به یک برنامه مدون دارد، گفت: تدوین این برنامه باید همه جانبه و عملیاتی با تعامل دو سویه صورت بگیرد. استراتژدی ما توجه به کرامت انسانی و همگرایی هنرمندان، رسانه‌ها و مسئولان است.

در ادامه گیل‌آبادی از خبرنگاران درخواست کرد که مشکلات و مسائلی را که درباره خانه تئاتر به ذهنشان می‌رسد، طرح کنند.

از جمله مهمترین مباحثی که در این نشست مطرح شد درباره بررسی شکایات و مشکلات هنرمندان، گروه‌های نمایشی، داوری‌های تئاترها، عدم فعالیت و به روز بودن خانه تئاتر در فضای مجازی، عدم اسپانسرینگ برنامه‌ها و استفاده از حضور سلبریتی‌ها در تبلیغات تئاتر و کم توجهی و مشارکت شهرداری با تئاتر می‌توان اشاره کرد.

دیگر مشکلات نیز به عدم مشارکت خانه تئاتر در جشنواره جهانی فجر، فعالیت انجمن کارگردان‌ها و بازیگران، عضویت در خانه تئاتر، رفع مشکلات ساختاری و بنیادین و نقد مدیریت مرکز هنر‌های نمایشی و جشنواره زدگی‌ها می‌توان طرح کرد.

در این نشست همچنین اصحاب رسانه و هنرمندانی که حضور داشتند مسائلی نیز درباره وضعیت بلیت نمایش‌ه و درخواست اجرای کار‌ها در سالن‌ها و عبور نکردن از آسیب‌های ساختاری خانه تئاتر مطرح شد.

گیل آبادی نیز در این بین مسائلی مبنی بر اینکه چه کنیم تا از این آسیب‌ها رها شویم، مطرح کرد و گفت: برخی کشور‌های صاحب تئاتر شبانه بیش از هزار و اندی نمایش روی صحنه می‌برند آن‌ها چطور شرایطش را دارند و ما این همه مشکل داریم! اگر نقطه استراتژیک مسائل را کشف نکنیم قطعا موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به زمین گیر بودن خانه تئاتر و خانه سینما گفت: حتی اگر سینمایی‌ها از ما جلوتر هم باشند باز هم همه عقب هستیم. باید بررسی کنیم که چطور فعال شویم و پویش‌هایی را تعریف کنیم.

شکایاتی مبنی بر مشکلاتی که هنرمندانی درباره پرداختی‌های خودشان داشتند نیز توسط اصحاب رسانه مطرح شد و به سمع و نظر گیل آبادی رسید.

بنا به وعده گیل آبادی قرار است هر از چند گاهی چنین نشست‌هایی با اصحاب رسانه بدون اینکه لفظ رسمی نشست خبری را داشته باشد برای رفع مشکلات و مشورت گیری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اولین نشست خبری مدیر خانه تئاتر برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.