اعلام جزییات تورم اردیبهشت ماه/ تورم اقلام قابل تجارت؛ ۹.۳ درصد

تورم اقلام قابل تجارت در اردیبهشت ماه بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ معادل ۹.۳ درصد و غیرقابل تجارت ۸.۹ درصد بوده است.

اعلام جزئیات تورم اردیبهشت ماه/ تورم اقلام قابل تجارت؛ ۹.۳ درصدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک دسته‌بندی کلی می‌توان اقلام مصرفی در بخش خانوار‌های هر کشور را به اقلام قابل تجارت و غیرقابل تجارت تقسیم کرد. اقلام قابل تجارت اقلامی هستند که می‌توانند در مکانی دیگر و دورتر از جایی که تولید شده‌اند، به فروش برسند، بنابراین این اقلام بالقوه دارای ویژگی صادرات یا واردات هستند. عمده کالا‌های صنعتی و کشاورزی و نیز بخشی از خدمات، در دسته کالا‌های قابل تجارت جای دارند و مسکن و نیز بخشی از خدمات در بخش تولیدات غیرقابل تجارت جای می‌گیرند. شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران مجموعه‌ای از اقلام قابل تجارت و غیرقابل تجارت را شامل می‌شود.

براساس اعلام بانک مرکزی شاخص کل بهای کالا‌های مصرفی در اردیبهشت ماه سال ۹۷ نسبت به ماه گذشته و ۱.۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش یافت. همچنین این شاخص در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ۹۷ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ۹۶ معادل ۹.۱ درصد رشد داشته است.

بر این اساس شاخص کل اقلام قابل تجارت در اردیبهشت ماه سال ۹۷ نسبت به فروردین ماه ۲.۸ درصد و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش یافت. تورم اقلام قابل تجارت در اردیبهشت ماه بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ معادل ۹.۳ درصد بوده است.

شاخص کل اقلام غیرقابل تجارت در اردیبهشت ماه سال ۹۷ نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین این شاخص در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ۹۷ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ۹۶ معادل ۸.۹ درصد رشد داشته است.

اعلام جزئیات تورم اردیبهشت ماه/ تورم اقلام قابل تجارت؛ ۹.۳ درصد

اعلام جزئیات تورم اردیبهشت ماه/ تورم اقلام قابل تجارت؛ ۹.۳ درصد

انتهای پیام/

بخش خانوار‌های هر کشور را می توان به اقلام قابل تجارت و غیرقابل تجارت تقسیم کرد

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار