آمادگی نیروهای منابع طبیعی برای اطفای حریق

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: 39 تیم از نیروهای منابع طبیعی برای اطفای حریق در مناطق استان آماده‌اند که درصورت آتش‌سوزی به محل اعزام شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  بهاری فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: بیشترین حریق در منابع طبیعی استان طی سال گذشته در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب بود.

وی به 35 فقره حریق طی مدت مذکور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 228 هکتار از منابع طبیعی دچار حریق شد.

وی با اشاره به شروع اقدامات پیشگیرانه در این زمینه، اظهار داشت: 73 نقطه بحرانی حریق در منابع طبیعی استان شناسایی و در نقشه جانمایی شده است.

بهاری گفت: 39 تیم از نیروهای منابع طبیعی برای اطفای حریق در مناطق استان آماده‌اند که درصورت آتش‌سوزی به محل اعزام شوند.

این مسؤول به‌ استفاده از 35 دستگاه دمنده برای اطفای حریق و 20 ساعت پرواز بالگرد طی سال گذشته برای مهار آتش در منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: حفظ عرصه‌های منابع طبیعی برای نسل آینده تنها وظیفه دستگاه و یا نهاد خاصی نیست این وظیفه برعهده همگان است.

وی عامل انسانی را از مهمترین عوامل حریق در عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: عامل بیش از 98 درصد حریق‌ها عامل انسانی است، گاهی غفلت گردشگران در عرصه‌های منابع طبیعی در راستای خاموش کردن کامل آتش‌هایی که روشن کرده‌اند عامل ازبین بردن گونه‌‌های مهم و نادر گیاهی و جانوری طبیعت خدادادی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

عامل انسانی را از مهمترین عوامل حریق در عرصه‌های منابع طبیعی دانست

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار