۲۷۰ میلیارد ریال به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شهرستان دشتی واریز شد

فرماندار دشتی با تاکید بر توسعه عمران شهری و روستایی گفت: در این راستا ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی‌ها به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شهرستان دشتی واریز شده است.

۲۷۰ میلیارد ریال به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شهرستان دشتی واریز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالله نادری ظهر امروز در همایش روز دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان دشتی از اقدامات معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در زمینه راه‌اندازی گمرک لاور ساحلی و ساماندهی حریم رودخانه‌مند تقدیر کرد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها مورد توجه ویژه است که در این زمینه اقدامات مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان دشتی به سالروز به شهادت رسیدن ۲۹۰ سرنشین هواپیمای مسافربری ‏ایران در خلیج‌فارس توسط آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‏‌گناه، زن و کودک بودند که این هواپیما در تیر ماه سال ۱۳۶۷ توسط ناو آمریکایی وینسنس ساقط شد و این جنایت لکه ننگی در تاریخ آمریکا و حامیان بین‌المللی حقوق بشر محسوب می‌شود.

وی از تلاش دهیاران و شهرداران شهرستان دشتی تقدیر کرد وافزود: شهرداران و دهیاران خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند که برخی از اقدامات آن‌ها در زمینه ایجاد شغل مشهود است.

نادری بابیان این‌که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شد خاطر نشان کرد: ما باید از تولیدات داخل کشور، استان و شهرستان استفاده کنیم، زیرا این امر سبب می‌شود تا شرکت‌های داخلی از رکود خارج شوند.

وی از شهردار خورموج به‌منظور از حمایت از شرکت‌های تولیدی شهرستان دشتی تقدیر و بیان کرد: با بازدید‌هایی که از چند شرکت که در شهرستان راکد بودند بازدید میدانی به عمل آمد با حمایت شهرستان و استفاده از تولیدات آن‌ها مجدداً وارد چرخه اقتصادی شد و امیدی در بین کارگاه‌ها ایجاد شد.

فرماندار شهرستان دشتی بابیان این‌که دولت نگاه ویژه‌ای به اشتغال دارد تصریح کرد: اعتبار خوبی در زمینه اشتغال روستایی و عشایری پیش‌بینی‌شده است که در زمینه پرداخت‌ها به عشایر دشتی دومین شهرستان استان قرار دارد.

وی از بیکاری ۱۵ درصدی شهرستان دشتی خبر داد و افزود: مهم‌ترین رویکرد در شهرستان اشتغال‌زایی و تولید است برخی از دهیاران اقدامات خوبی در این زمینه با همکاری شورا‌ها انجام داده‌اند که با راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر با کمترین هزینه فراهم‌شده است.

نادری از معرفی ۱۵ روستای فاقد بیمار در دشتی خبرداد و بیان کرد: یکی از اهداف ما در شهرستان این است که تا پایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۵ روستای دشتی را به‌عنوان روستای فاقد بیکار با همکاری و تلاش دهیاران و شورا‌ها معرفی کنیم.

فرماندار دشتی ضمن تأکید بر استفاده صحیح از آب و برق به مشکلات آب و برق در کشور اشاره بیان کرد: میزان بارندگی در سطح استان ۷۰ درصد کاهش‌یافته است و بیش از چهار هزارمگاوات کمبود برق در کشور وجود دارد.

نادری با بیان اینکه در دوماهه نخست امسال از ۷۰ روستای شهرستان بازدیدشد گفت: در این مدت ۲۷۶ درخواست تصویب و تاکنون ۸۵ مصوبه آن عملیاتی شده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه توجه خاصی به زیرساخت‌های عمران روستایی و شهری شهرستان دشتی شده است تصریح کرد: در این راستا ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی‌ها به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شهرستان دشتی واریز شده است.

انتهای پیام/م

۲۷۰ میلیارد ریال به روستاها و شهرهای دشتی تخصیص یافت

برچسب ها: بحران آب ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.