تعویق مجدد بهره برداری از نخستین نیروگاه هسته‌ای امارات

­امارات عربی متحده اعلام کرد نخستین راکتور هسته‌ای این کشور اواخر سال دو هزار و نوزده میلادی یا اوایل دو هزار و بیست میلادی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­امارات عربی متحده اعلام کرد نخستین راکتور هسته‌ای این کشور اواخر سال دو هزار و نوزده میلادی یا اوایل دو هزار و بیست میلادی به بهره برداری می‌رسد که این بیانیه در واقع به معنی به تعویق افتادن دوباره بهره برداری از نخستین نیروگاه هسته‌ای جهان عرب است.  

شرکت انرژی هسته‌ای امارات در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی وام منتشر کرد اعلام کرد عملیات ساخت چهار راکتور نیروگاه بیست میلیارد دلاری برکت پیش از عملیات راه اندازی آن در اواخر دو هزار و نوزده یا اوایل دو هزار و بیست میلادی تکمیل خواهند شد.  

نخستین راکتور قرار بود سال گذشته راه اندازی شود، با این حال راه اندازی این نیروگاه تا سال ۲۰۱۸ به تعویق افتاد تا فرصت کافی برای کسب مجوز‌های قانونی و تکمیل فرایند بازرسی‌های ایمنی مهیا شود. با این حال هیچ دلیلی تاکنون برای تعویق اخیر اعلام نشده است.  

شرکت انرژی هسته‌ای امارات اعلام کرد راکتور دوم این نیروگاه نود و سه درصد آماده است و سومین راکتور هشتاد و سه درصد تکمیل شده است و میزان تکمیل چهارمین راکتور نیز در حال حاضر هفتاد و دو درصد است.  

این نیروگاه هسته‌ای که در غرب ابوظبی واقع است توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت برق الکتریک کره در حال ساخت است. به گفته وزارت انرژی امارات چهار راکتور نیروگاه زمانی که به طور کامل راه اندازی شدند پنج هزار و ششصد مگاوات برق تولید خواهند کرد که حدود یک چهارم برق مورد نیاز امارات است.  

قرار است تا سال ۲۰۲۱، برق هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر حدود بیست و هفت درصد برق امارات را تامین کنند. امارات می‌گوید قصد دارد پنجاه درصد از انرژی مورد نیاز خود را تا سال دو هزار و پنجاه میلادی از طریق منابع انرژی پاک تامین کند.

عربستان سعودی که نخستین صادر کننده نفت خام جهان است نیز قصد دارد شانزده راکتور هسته‌ای بسازد با این حال این طرح‌ها هنوز عملیاتی نشده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۱:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۷
برخی منابع غیر رسمی مدعی شده اندکه ،در طرحی بسیار سری بین عربستان و امارات عربی،بناست فشارها بر ایران بر سر جزایر سه گانه وقتی نتیجه داد،درصورتی که بتوانند کنترل آن را به دست آورند،ساکنان جزیره را راضی به زندگی مرفه در دبی یا هر جایی که می خواهند نموده و سپس
اقدام به ساخت انبارهای دفع زباله های هسته ای،نیروگاههای خود در این جزایر توسط امارات و با هم کاری عربستان سعودی بنمایند!
البته این روئیا را بایستی با خود به گور ببرند که مردم این جزایر ،حاضر به فروش زادگاه خود به بیگانه شوند!
آخرین اخبار