شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان مهاجر در سال تحصیلی جدید ابلاغ شد

معاون امور بین الملل مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور از ابلاغ شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان مهاجر در سال تحصیلی جدید خبر داد.

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان مهاجر در سال تحصیلی جدید ابلاغ شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسینی معاون امور بین الملل مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور از ابلاغ شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان مهاجر در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی گفت: در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و دستور مقام معظم رهبری در خصوص جذب دانش آموزان مهاجر و به استناد اصل 138 قانون اساسی و همچنین مصوبه شماره 13897 مورخ 95/2/8 هیئت محترم وزیران شیوه نامه ثبت نام و ادامه تحصیل مهاجر در مدارس رسمی جمهوری اسلامی ایران در سال تحصیلی جدید توسط قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ابلاغ شد.

حسینی از متقاضیان محترم خواست تا با مطالعه دقیق شیوه نامه مذکور و دریافت فرم های مربوط از سایت مرکز امور بین الملل و مدارسخارج از کشور و تکمیل و تائید آنها توسط مراجع رسمی نسبت به ثبت نام خود در بازه زمانی مقرر اقدام نمایند.

براساس این شیوه‌نامه مدارک معتبر برای ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس وزارت آموزش و پرورش بدین شرح است:
1.گذرنامه که دارای پروانه اقامت باشد(دارای کد 16 رقمی فراگیر).
2.کارت هویت ویژه اتباع خارجی(صادره از اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور).
3. دارندگان کارت‌های آمایش 11، 12 یا 13.
4.دارندگان برگ تردد بین شهری (معادل کارت آمایش).
5.دفترچه پناهندگی معتبر صادره از ناجا(دارای کد 16 رقمی فراگیر).
6.گذرنامه مشمولین طرح خانواری با هر میزان اعتبار.
7.دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا.
8.کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی(معرفی نامه حمایت تحصیلی).
9.دارندگان کارت اقامت ویژه (صادره از اداره کل امور اتباع خارجی کشور).

در خصوص بند 4 در صورت لزوم از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌ها استعلام به عمل می‌آید. در خصوص بند 6 ثبت نام با گذرنامه‌های خانواری با اعتبار 31 خرداد 95 و بعد از آن بلامانع است و گذرنامه‌های با اعتبار قبل از تاریخ مذکور فاقد اعتبار بوده و برای ثبت‌نام در مدارس نیازمند به اخذبرگ حمایت تحصیلی از دفاتر کفالت است.

در خصوص بند 8 دارندگان کارت ویژه حمایت تحصیلی ضرورت دارد قبل از‌آغاز سال تحصیلی برگه جدید صادر شود.

مدیران مدارس باید هنگام مراجعه دانش‌آموز و قبل از ثبت‌نام اولیه مدارک هویتی و اقامتی وی را کنترل کنند. (مسئولیت هرگونه تناقض مدارک هویتی و اقاماتی دانش آموزان پس از ثبت‌نام برعهده مدیران است).

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۳:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام ببخشید میخواستم سوال کنم ما ثبت نام کردیم برگ حمایت تحصیلی گرفتیم ولی هنوز کد سنا را وزارت خارجه باز نکرده تکلیف ما چی میشود بیست روز دیگه مدارس باز میشود
آخرین اخبار