مرمت 30 اثر تاریخی و فرهنگی در استان اردبیل

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال ۳۰ شی و اثر تاریخی و فرهنگی در استان اردبیل مرمت شود.

نادر فلاحی ،سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال 30 شی و اثر تاریخی و فرهنگی در استان اردبیل مرمت شود که در این زمینه اهتمام و تلاش همه‌جانبه‌ای داریم.

وی از اجرای 17 پروژه مرمت در سال 97 خبر داد و گفت: مرمت اشیای تعیین‌شده و نیز پروژه‌های تاریخی اولویت‌بندی شده و براساس اولویت تعیین‌شده تلاش می‌کنیم تا در برنامه زمانی مشخص نسبت به این امر اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار مورد از اموال منقول تاریخی و فرهنگی در استان اردبیل مستندسازی و ساماندهی شد، تصریح کرد: امسال نیز هدفگذاری شده تا به همین تعداد شاهد مستندسازی اموال منقول تاریخی و فرهنگی در استان باشیم.

فلاحی افزود: در کنار برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌هایی که برای مرمت اشیا و آثار تاریخی در سطح استان اردبیل برای امسال برنامه‌ریزی شده و جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود، پیگیری ثبت سه اثر منقول، پنج اثر غیرمنقول، سه اثر طبیعی و پنج میراث ناملموس در فهرست آثار ملی نیز جزو برنامه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

مرمت آثار تاریخی و فرهنگی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار