۲۲ هکتار از زمین‌های ملی دیلم رفع تصرف شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم استان بوشهر گفت: با اجرای عملیات حفظ و حراست از عرصه‌ها در سه ماه نخست امسال ۲۲ هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

۲۲ هکتار از زمین‌های ملی دیلم رفع تصرف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین آقاجری روز پنجشنبه گفت: زمین‌های تصرف شده پس از پیگیری‌های واحد حقوقی و همکاری مقام قضایی، نیروی انتظامی و شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

وی اظهارداشت: یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از تصرف زمین‌های ملی، اهداف خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری در این زمینه متمرکز کرده است.

آقاجری گفت: در بسیاری موارد اشخاصی آگاهانه یا به لحاظ اطلاع نداشتن مبادرت به خرید وفروش و سرمایه گذاری در زمین‌های ملی می‌کنند که علاوه بر خسارت مالی تحت تعقیب قضایی نیز قرار می‌گیرند.

وی افزود: عرصه‌های منابع طبیعی از سرمایه ملی و متعلق به مردم است و حفاظت از این عرصه‌ها یکی از وظایف و تکالیف اصلی این اداره به شمار می‌رود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم ادامه داد: از مجموع مساحت ۱۶۹ هزار و ۸۱۷ هکتاری زمین‌های ملی و منابع طبیعی این شهرستان، یک هزار و ۶۸۰ هکتار جنگل، ۱۶۰ هزار هکتار مرتع و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

وی یادآورشد: شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل ومرتع بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش درخصوص تخلف‌های مرتعی و جنگلی است.

انتهای پیام/م

رفع تصرف زمین های ملی در دیر

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.