معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبرداد:

نوسازی مراکز بهداشتی همدان در اولویت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نوسازی مراکز بهداشتی و بیمارستانی همدان در اولویت است.

نوسازی مراکز بهداشتی همدان در اولویت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جلال الدین امیری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه وقتی معاونت بهداشتی را پذیرفتم، 45 درصد از مراکز ما آسیب دیده و فرسوده بودند افزود: 63 مرکز در مراکز استیجاری بودند اما با تفاهم‌نامه سه جانبه ای که با استاندار و وزیر بهداشت منعقد کردیم پروژه نوسازی و ساخت 270 پروژه بهداشتی را آغاز کردیم.

وی با بیان‌اینکه خوشبختانه برای ساخت این پروژه‌های بهداشتی اعتبارات خوبی را جذب کردیم، تصریح کرد: اعتبار نوسازی این پروژه‌ها 160 میلیارد تومان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 54 پروژه بهداشتی را تا پایان تابستان تکمیل و آماده سازی می‌کنیم اما 50 پروژه به خاطر منابع مالی برای ماه‌های آینده باقی می‌ماند.

امیری از راه‌اندازی سامانه سیب یاد کرد و گفت:95 درصد از جمعیت استان در سامانه سیب ثبت نام شدند اما 71 درصد از آن‌ها حداقل برای یک بار از این خدمات استفاده کرده‌اند.

وی از شدت مبارزه با قلیان در اماکن عمومی و مسقف یاد کرد و افزود: پیگیری‌های ما در این زمینه به اندازه ای است که رتبه سوم حذف قلیان از اماکن مسقف را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در گذشته مراکز بهداشتی فقط به گروه خاص مادران باردار و کودکان زیر هفت سال بسته‌های خدماتی را ارائه می کرد اما اکنون در مراکز جامع خدمات سلامت به تمامی گروه های سنی به ویژه میانسالان بسته‌های خدمات بهداشتی و پیشگیرانه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

نوسازی مراکز بهداشتی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.