مرگ یک امدادگر در حین تلاش برای نجات نوجوانان تایلندی گرفتار در غار

یکی از امدادگرانی که برای نجات ۱۲ نوجوان فوتبالیست تایلندی و مربی آن‌ها که در غار گرفتار شده‌اند تلاش می‌کرد، جانش را از دست داد.

مرگ یک امدادگر در تلاش برای نجات نوجوانان تایلندی که در غار گرفتار شده اندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از امدادگران تایلندی در تلاش برای نجات ۱۲ نوجوان فوتبالیست و مربی آن‌ها از غاری که دچار آبگرفتگی شده است، جانش را از دست داد. «سامارن پونان» عضو سابق یگان دریایی «سیل» تایلند یکی از امدادگرانی بود که پنجشنبه شب پس از ورود به غار برای قرار دادن کپسول‌های اکسیژن در یک مسیر خروجی احتمالی جانش را از دست داد.

فرمانده یگان سیل روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «شرایط داخل غار بسیار سخت است. پونان پس از اینکه کپسول‌های اکسیژن را در مسیر قرار داد در راه بازگشت بیهوش شد و وقتی ارتباط با او برقرار نشد همکارش سعی کرد او را خارج کند. ما اجازه نمی‌دهیم مرگش بی ثمر بماند و به عملیات ادامه می‌دهیم».

داوطلبانی که برای نجات این نوجوانان اعلام آمادگی کرده بودند با مرگ این امدادگر شوکه شدند. آن‌ها به این فکر می‌کنند که اگر یک امدادگر در این مسیر جانش را از دست داد، چگونه یک پسربچه ۱۲ ساله می‌تواند زنده از آنجا خارج شود.

امدادگران در حال کار گذاشتن یک لوله انتقال اکسیژن ۵ کیلومتری هستند، اما هنوز مشخص نیست دقیقاً در چه زمانی این بچه‌ها از غار خارج شوند.

از آنجاییکه تعداد افرادی که وارد غار شده اند در حال افزایش است باید اکسیژن بیشتری به آنجا انتقال پیدا کند. امدادگران بین المللی نیز به همراه امدادگران تایلند به دنبال راه جایگزین برای خارج کردن این نوجوانان از غار هستند. این کار باید قبل از آغاز موج جدید بارش‌ها در هفته آینده انجام شود در غیر اینصورت باز هم عملیات به تعویق می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار