اصفهان چهار هزار میلیارد تومان به عنوان عوارض و مالیات به خزانه واریز می کند

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان گفت:اصفهان چهار هزار میلیارد تومان به عنوان عوارض و مالیات به خزانه واریز می کند که تنها ۵۰۰ میلیارد تومان آن به عنوان بودجه به اصفهان بازگردانده می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعادت بهرامی در مراسم نکوداشت روز شهرداری ها اظهار کرد: در زمانی که درآمد اقتصادی ما به دلیل فروش خوب نفت بسیار بالا بود، ۶۰۰۰ پروژه در کشور اجرا شده که سه هزار پروژه آن کمتر از بیست و پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالی که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان معادل سه برابر بودجه یک سال کشور هزینه صرف این طرح ها شده است. این نقصان سبب شد تا دولت ها در تخصیص بودجه با مشکل روبرو شود و به دنبال آن بودجه شهرداری ها نیز کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به نیاز شهرداری ها به نقدینگی تصریح کرد: نقدینگی شهرداری ها پایدار نیست و تنها با فروش پروانه، تراکم و ماده ۱۰۰ نمی توان بودجه شهر را تامین کرد. جدای از اینکه همه این درآمد نیز استحصال نمی شود. این وقایع سبب کاهش درآمد شهرداری ها شده و نیاز است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری به قانون مالیات بر ارزش افزوده داشته باشند که ۳ درصد از آن به عنوان عوارض به شهرداری ها تعلق می گرفت و برای تامین اعتبارات کارگشا بود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان تصریح کرد: اگر این سه درصد از ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که به صندوق دولت ریخته می شود به اسم عوارض ثبت نشود، به شهرداری ها پرداخت نخواهد شد و به خزانه بازگردانده می شود. بر این اساس از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی کنند.

وی یادآور شد:  استان اصفهان با ۱۰۷ شهرداری، رتبه نخست کشور از نظر جمعیت شهری و تعداد شهر را دارد و به تبع از نظر اقتصادی مطالبه گری شهرداران استان ما بیشتر از سایر استان ها است.

بهرامی تاکید کرد: اصفهان چهار هزار میلیارد تومان به عنوان عوارض و مالیات به خزانه واریز می کند که تنها ۵۰۰ میلیارد تومان آن به عنوان بودجه به اصفهان بازگردانده می شود. از نمایندگان خواهشمندیم در این مورد نیز وارد عمل شوند.

وی اذعان داشت: ۱۵۰هزار میلیارد تومان بودجه برای پروژه های نیمه کاره لازم داریم و امیدواریم نمایندگان مردم استان اصفهان تلاش کنند با تغییر قانون بودجه های کسر شده از شهرداری ها را به آنها بازگردانند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان تصریح کرد: ساخت کنارگذر شرق اصفهان در دستور کار قرار گرفته و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و لازم است با سرمایه گذاری بخش خصوصی این هزینه را تامین کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم نکوداشت روز شهرداری ها 

برچسب ها: شهرداری ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.